„Uz pomoć predsednika Srbije Aleksandra Vučića i predsednika Rusije Vladimira Putina, kao i uz ogromno zalaganje SPC i Ruske pravoslavne crkve, završava se izgradnja Hrama koja je započeta još davne 1935. i za koju su mnogi mislili da neće nikada biti završena. To su mogli da misle samo oni koji ne veruju i ne poznaju snagu srpskog naroda! Srbi su kroz izgradnju ovog hrama pokazali da je ljubav prema svojoj veri i Svetom Savi jača od svih iskušenja i nedaća koje su ga snašle u 20. veku“, napisao je Vesić.
On ističe da je lepota kupole hrama Svetog Save zadivljujuća, da je ukrašena mozaikom koji se prostire na oko 15 hiljada kvadratnih metara, koji je težak 320 tona i sastoji se od 50 miliona kamenčića.
„Oltar sa Hristovom ikonom, sa rasponom ruku od 17 metara, površine je kao cela Saborna crkva u centru Beograda. Oltarski mozaik Bogorodice gotovo je istovetan onom iz Aja Sofije u Istanbulu“, navodi Vesić.
Hram posvećen Svetom Savi u Beogradu je, prema njegovim rečima, po lepoti i veličini u rangu Aja Sofije, ali sa značajnom razlikom – u njemu se vrši pravoslavno Bogosluženje.
„Zbog toga Hram Svetog Save u Beogradu, u godini kada je Aja Sofija preobraćena u džamiju, postaje novo pokloničko mesto pravoslavnih hodočasnika ne samo sa Balkana već iz celog sveta. Hram Svetog Save biće, uz hram Hrista Spasitelja u Moskvi, najveći i najlepši pravoslavni hram na svetu“, ističe on.
Osim radova u unutrašnjosti Hrama, izvode se i radovi na uređenju platoa oko Hrama Svetog Save koji će potpuno promeniti čitav ambijent na ovom prostoru i omogućiti sagledavanje lepote Hrama iz svih pravaca.
Podsetimo, završne radove u Hramu sinoć je zajedno sa srpskim patrijarhom obišao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je rekao da ne postoje reči kojima se može opisati njegova lepota.
„Naš hram izgleda lepše od velike i veličanstvene Aja Sofije“, rekao je Vučić u snimku objavljenom sinoć na Instagram profilu „budućnstsrbijeav“.
Prethodno je i ekipa Sputnjika imala priliku da zabeleži prvi snimak igre svetlosti u delovima mozaika u Hramu Svetog Save koji do tada nisu bili dostupni javnosti, kao i polijelej, deo podloge u oltaru i zvonjavu ispod malih zvona: