Pleše li u „Izgubljenim pejzažima” Dunje Jocić poslednji homo sapijens?

© Foto : Jelena Jankovic„Izgubljeni pejzaži“ Dunje Jocić u Bitef teatru
„Izgubljeni pejzaži“ Dunje Jocić u Bitef teatru - Sputnik Srbija
Pratite nas
Gde su granice našeg tela a gde našeg uma, gde su granice prirodnog i veštačkog i da li smo mi poslednja generacija homo sapiensa, pita se koreografkinja Dunja Jocić u svojoj novoj predstavi „Izgubljeni pejzaži".

Večerašnja premijera u Bitef teatru koju je i režirala ova ugledna srpsko-holandska koreografkinja pokušaće da odgovori i na pitanje da li smo primenom veštačkih organa, od mozga preko udova, učinili da oblik postojanja čoveka bude samo jedna stepenica ka „čoveku-mašini koji nema ograničenja kao mi sada”.

U „Pejzažima”  i pitanje kako da postanemo besmrtni

Da li smo pokorili prirodne zakone i prevazišli granice prirode tako što smo je rekonstruisali, projektovali u svojim vizijama, umetničkim delima i naučnim dostignućima, da li uopšte možemo da opazimo razliku između naše projekcije prirode i prirode same? Zašto imamo rok trajanja, zbog čega umiremo, kako da postanemo besmrtni ili makar dovoljno dugovečni da sami možemo da odlučimo kada nam je dosta života? - neka su od pitanja koja Dunja Jocić postavlja zajedno sa dramaturgom Nikolom Zavišećem.

Autorka zapaža da čovek voli život, ali da ga je oduvek plašilo starenje, protok vremena koji ga približava ponoru konačnosti o kome ne zna ništa, kao i odlasci bližnjih koji ga upozoravaju na njegovu prolaznost.

© Foto : JelenaJankovic„Izgubljeni pejzaži“ u izvođenju članova Bitef dens kompanije
Pleše li u „Izgubljenim pejzažima” Dunje Jocić poslednji homo sapijens? - Sputnik Srbija
„Izgubljeni pejzaži“ u izvođenju članova Bitef dens kompanije

Bitef dens kompanija – redak primer u Srbiji

U predstavi igraju Ana Ignjatović-Zagorac , Miloš Isailović, Tamara Pjević, Branko Mitrović, Jakša Filipovac, Nikola Živković, Milica Bajčetić, Marija Bergam, Branko Cvejić, Mila Lukić (dete), Dušan Bajčetić (alternacija).

„Izgubljeni pejzaži“ nisu prva saradnja igrača Bitef dens kompanije i Dunje Jocić, koreografkinje koja godinama živi i stvara u Amsterdamu.

„Iako se gotovo cela trupa izmenila i sada je mnogo mladih, darovitih plesača, smisao njihove igre i zajednička svest su ostali da lebde iznad Bitef dens kompanije kao neki dobri duh i to je ogromna vrednost. Ovi mladi ljudi su uzbudljivi, snažnog izraza, širokih shvatanja i delikatnog humora. Naizgled teško spojiva razlika njihovih individualnosti predstavlja pravo blago i veliku inspiraciju iz koje je velikim delom nastala i ova predstava”, ističe Jocić.

Sa Bitef dens kompanijom sarađivala je na predstavama „Poslednji čovek na zemlji”, „Mirisi cimeta”, „Soneti” i „Alfa bojsi”.

„Bitef dens kompanija je redak primer kako stvari u Srbiji i u Beogradu što se scene savremenog plesa tiče mogu da perfektno funkcionišu kada postoji volja, želja za ozbiljnim i napornim radom i ljubav prema plesu i izvođenju", smatra Dunja Jocić.

Muziku za predstavu „Izgubljeni pejzaži” potpisuje Aleksandra Đokić, kostim Slavna Martinović, video produkciju Filip Mikić.

Od vice šampiona u gimnastici do priznate koreografkinje

Dunja Jocić je rođena u Beogradu 1978. Karijeru je započela kao ritmička gimnastičarka, bila je vice-šampion države i članica olimpijskog tima SFRJ. Diplomirala je na Roterdamskoj plesnoj akademiji u Holandiji.

Plesala je kod etabliranih koreografa i reditelja, sa mnogim poznatim plesnim trupama širom sveta. Nominovana je za prestižnu nagradu „Zlatni labud” 2013. u Holandiji, a karijeru kao koreograf-reditelj započela je 2007. sa plesnom predstavom „Bez cveća, molim”, sa kojom je osvojila skoro sve nagrade na Festivalu koreografskih minijatura u Beogradu.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala