On smatra da je reč o morbidnoj priči koja od svega pravi biznis, u poljima i oblastima u kojima se biznis nikako ne pravi.
„Danas Jasenovac, sutra Dahau i Aušvic, i to je nešto što treba da nas opomene i osvesti zbog sveopšteg moralnog posrnuća. Neke stvari su duboko moralna kategorija", prokomentarisao je Dimić praksu kupovine-prodaje preko interneta.
„Večernje novosti“ su objavile da se na „I-beju“ prodaju delovi odeće logoraša, fotografije, raznorazna dokumenta, značke iz jasenovačkih logora smrti po ceni od deset do čak preko dve hiljade dolara.
Većina prodavaca su iz Hrvatske, Slovenije, Amerike, Austrije ali ima onih i iz Srbije, navodi list.
Predsednik Etičkog odbora Društva psihologa Srbije Nikola Petrović smatra da bi jedino prodaja muzeju možda mogla doći u obzir mada ističe da je poklanjanje primerenije.
„Uostalom, ako ne kupuje muzej posvećen žrtvama Jasenovca, što bih donekle razumeo, koja je svrha toga i ko bi to uopšte kupio osim neki neonacista ili član odnosno potomak porodice žrtava koji nešto želi od svog pretka“, napominje Petrović.
Predsednik Udruženja za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“, Radomir Ćirilović, objašnjava za Tanjug da je posredi sramna i morbidna prodaja i da nije precizno utvrđeno šta se sve sme a šta ne sme naći na internetu i da bi na svetskom nivou trebalo regulisati to nedefinisano polje.
„Kakvi su to ljudi u moralnom pogledu koji tako nešto mogu da kupe“, pita se Ćirilović.
U pitanju je, kaže on, uspomena na nečiju nesreću i to ne može biti smatrano robom na tržištu, poput roba i usluga koje se prodaju onlajn.
„Onaj koji prodaje takve stvari amoralan je i njega je baš briga za patnju i stradanje ljudi. On egzistira na tuđoj muci koristeći kupca koji je patološki tip psihogene prirode“, ističe on i zaključuje da je ovo „čist fašizam, i vlasnika sajtova i vlasnika elektronskih komunikacija koji su dozvolili da se tako nešto prodaje“.
Pročitajte još: