Šta se nalazi s druge strane jastuka: Bajagini hitovi u novom mjuziklu na Terazijama

© Foto : Marko RadanMagični susret Pozorišta na Terazijama i muzike Momčila Bajagića Bajage
Magični susret Pozorišta na Terazijama i muzike Momčila Bajagića Bajage - Sputnik Srbija
Pratite nas
Svi smo nekako odrastali uz Bajagine pesme, doživljavali prve ljubavi, prve žurke i koncerte. To su emocije koje vraćaju u neke periode života i zato je uz naslov mjuzikla „Sa druge strane jastuka“, naš moto „Samo nam je ljubav potrebna“, kaže reditelj Jug Radivojević.

Mjuzikl „Sa druge strane jastuka“, koji je prema tekstu Stevana Koprivice, inkorporijajući 30 hitova Momčila Bajagića Bajage, postavio reditelj Jug Radivojević, biće premijerno izveden 9. oktobra u Pozorištu na Terazijama.

Nakon Bore Đorđevića i Zdravka Čolića, Pozorište na Terazijama se odlučilo za muziku Momčila Bajagića Bajage za novi mjuzikl, kojim zaokružuje obeležavanje svoje 70. Sezone.

Drugi put u karijeri radim mjuzikl

„Drugi put u karijeri radim mjuzikl, prethodno sam komponovao muziku na postojeći libreto za  ’Ženidbu i udadbu’ (u režiji i adaptaciji Vladimira Lazića). Ovde smo iskoristili pesme koje ljudi već znaju. Mjuzikl ’Mama Mia’ je rađen na osnovu muzike grupe ’ABBA’, a povodom 70 godina Pozorišta na Terazijama trebalo je da bude muzika domaćeg autora i drago mi je da su mene pozvali“, istakao je Bajagić.

 „Pošto su to pesme koje nisu pisane za mjuzikl, nije bilo lako odabrati one koje se uklapaju u priču i stvarno sam zadovoljan“, dodao je Bajaga.

U fokusu je ljubav dvoje mladih

Jug Radivojević od 1995. godine režira u Pozorištu na Terazijama, postavio je osam predstava, a pre mjuzkla „Sa druge strane jastuka“ radio je brodvejske hitove „Producenti“, „Mama Mia“ i „Fantom iz opere“.

„Nije bilo lako. Kada imate zaokružen muzički opus, selektujete pesme, uklapate priču, tražite kompatibilnost priče i numera iz kojih ona treba da izađe“, izjavio je za Sputnjik Jug Radivojević.

U fokusu je ljubavna priča dvoje mladih koja se dešava na Terazijama.

Bajagine pesme su vezane za ljubav. Pravili smo priču o dvoje mladih koji u otuđenom svetu pokušavaju da uspostave odnos i da se on razvija, o mladima koji danas teško uspevaju da se artikulišu ne samo na emotivnom planu, nego i na egzistencijalnom“, objasnio je reditelj.

Samo nam je ljubav potrebna

Radnja se dešava sredinom osamdesetih godina prošlog veka.

„Mi stariji pamtimo kako je tada izgledao Beograd i velika Jugoslavija. To je ambijent iz koga je i Bajaga krenuo. Svi smo nekako odrastali uz njegove pesme, doživljavali prve ljubavi, prve žurke i koncerte. To su emocije koje vas vraćaju u neke periode života i zato je uz naslov mjuzikla ’Sa druge strane jastuka’, naš moto bio ’Samo nam je ljubav potrebna’“, rekao je Jug Radivojević.

Radivojević se seća da je Beograd osamdesetih bio u ekspanziji.

„Bio je grad otvorenog srca kao što je i danas. Odisao je urbanim životom, imao je moderni duh, fantastičnu rokenrol scenu, ambijent kao u najvećim svetskim metropolama“, istakao je Radivojević.

„Dobro jutro, džezeri“ i još 29 hitova

Mjuzikl počinje pesmom „Dobro jutro, džezeri“, a tokom dvočasovne predstave publika će čuti 30 numera.

„Kad počnete da slušate, pomislite: ’Pa i ovo je bio hit’. Nema pesme koja će vas iznenaditi, za koju ćete reći: ’Šta ovo beše?’. To su pesme koje maltene svi znamo. Odabrali smo Bajagine najznačajnije numere, za koje je pisao i stihove i muziku“, naveo je Radivojević i izrazio nadu da će od sledeće godine, kada epidemiološki uslovi dozvole, sala Pozorišta na Terazijama biti puna i da će se publika osećati kao na Bajaginim koncertima.

„Dvadeseti vek“ najdraža i najteža pesma

U predstavi igraju Slaven Došlo, Milena Živanović, Danijel Korša, Žarko Stepanov, Vladan Savić, Tatjana Dimitrijević, Igor Damnjanović, Elizabeta Đorevska, Kristina Savić, Duško Radovič, Milan Milosavljević, Dušan Šida, Nebojša Gromilić, Milan Tubić, Milica Pavlović, Jelena Arsić, Aleksandar Dunić, Ljubiša Dinčić.  Učestvuje i balet, hor i orkestar Pozorišta na Terazijama.

Slaven Došlo, koji tumači ulogu Bože, rekao je za Sputnjik da ima osećaj kao da drži Bajagin koncert.

„Boža je momak, koga samo muzika zanima, sve dok mu se ne desi ljubav o kojoj peva i tada ne može da joj se ne prepusti. Pričamo lepu ljubavnu priču, inspirisanu Bajaginim pesmama o dvoje mladih autsajdera, koji se pronalaze. Ja se osećam na sceni kao da držim Bajagin koncert, ali na malo drugačiji način, jer niko ne može da otpeva te pesme kao on“, istakao je Došlo.

Iako sve pesme zna, drugačije je bilo pevati ih.

„Slušao sam Bajagine pesme i mislio sam da ih sve znam. Kada smo došli do samog izvođenja shvatio sam da tu ima mnogo više, mnogo caka koje sam polako hvatao. Meni je to bilo veliko zadovoljstvo, ali videćemo kako će publika da reaguje pošto moj glas nije isti kao Bajagin. Nismo ni išli na to, nego smo gledali da njegove numere oživimo na novi način“, objasnio je Došlo i dodao da mu je „Dvedeseti vek“ bila najdraža i ujedno najteža pesma za izvođenje.

Milena Živanović igra Tamaru, mladu umetnicu koja odbacuje sva očekivanja svoje okoline, odlučuje da se suoči sa strahovima i kroz ljubav spoznaje sebe i život.

„Želim svima da žive u bojama u kojima na svet gleda moja junakinja, da ova predstava bude poplava ljubavi posle koje ćete pozvati svoje namilije i reći im koliko ih volite“, istakla je Živanović.

U autorskom timu su i Aleksandar Sedlar (dirigent i aranžer), Milica Cerović (koreograf), Aleksandar Denić (scenograf) i Tatjana Radišić (kostimograf), koja je izradila kostime kao omaž osamdesetim godinama, Dejvidu Bouviju i Madoni. 

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala