Vesić je za televiziju „Hepi“ rekao da je projekat vredan 4,4 milijarde evra i da prva linija košta 1,8 milijardi, a druga 2,2 milijarde evra.
Podsetio je da su prošle sedmice on i ministar finansija Siniša Mali imali sastanak sa ambasadorima Francuske i Kine, kojem su prisustvovali i predstavnici kompanija „Alstom” i „Pauer čajna”.
„Tu je napravljen dogovor koji će verifikovati Vlada Kine i Vlada Francuske, kao i Vlada Srbije. ‘Alstom’ će raditi elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa, dok će građevinske radove obaviti kineska kompanija. Oko 70 odsto vrednosti posla će pripadati Kinezima, a ostalo rade Francuzi“, rekao je Vesić.
Na prve dve linije 43 stanice
Prema njegovim rečima, u decembru sledeće godine počeće izgradnja depoa na Makiškom polju, što predstavlja početak izgradnje metroa.
Vesić je rekao da francuska kompanija „Ežis” trenutno radi na projektovanju prve dve linije metroa, što obuhvata studiju izvodljivosti sa projektom za građevinsku dozvolu, a da se za treću liniju metroa rade idejna rešenja.
Prva linija počinje od Makiša i ide preko Železnika, Banovog brda, spušta se kod Šećerane, ide uz Radničku ulicu, zatim Savsku i dolazi na Savski trg gde se ukršta sa drugom linijom, zatim ide ka Trgu republike, Luci Beograd, Adi Huji, Karaburmi i Mirijevu.
Druga linija budućeg metroa počinje od Železničke stanice Zemun i takođe se završava u Mirijevu.
Beograd poslednje tri i po godine ima oko 4.000 automobila više mesečno, naveo je Vesić i dodao da je zbog toga metro važan.
On je kazao i da je sa glavnim urbanistom Markom Stojčićem postignut dogovor da se za svaku stanicu metroa, kojih će biti 43 na prve dve linije, raspiše arhitektonski konkurs i da domaće arhitekte budu zadužene da ih osmisle, preneo je Beoinfo.
Pročitajte još: