Ono što je sigurno je da vesti ovog tipa diktiraju kretanja na berzi.
Ilustrovan je slučaj iz juna 2011. godine, kada je pijani broker Stiv Parkins iz kompanije PVM Oil fjučers za 520 miliona dolara kompanijinog novca u gluvo doba noći preko laptopa od svoje kuće kupio sedam miliona barela sirove nafte.
U roku od pola sata cene su „skočile“ za 1,50 dolara – najviše u minulih osam meseci, a kompanija u kojoj je radio uknjižila je gubitak u visini ukupnog godišnjeg prihoda.
Često se vesti ovog tipa i „naduvavaju“ iz određenih centara, kako bi se ostvarili određeni interesi, ne uvek ekonomski jer, i politika ima velikog uticaja u kreiranju kretanja na svetskim tržištima nafte ali i zlata i dugih strateških proizvoda.
O tome kako udarne vesti utiču na berzanske cene u današnjoj emisiji „Energija Sputnjika“ Jelica Putniković razgovara sa finansijskim analitičarom Branislavom Jorgićem, direktorom „Jorgić Brokera“.