Biznismeni vole stendap: Kako humor pomaže biznisu u Rusiji

CC0 / / Čovek sa kravatom
Čovek sa kravatom - Sputnik Srbija
Pratite nas
Mit da su biznismeni isključivo ozbiljni ljudi koji su daleko od humora, srušen je u u Nižnjem Novgorodu. Već drugu godinu zaredom grad je domaćin takmičenja koje je kombinacija biznisa i humora.

„Možemo reći da je projekat „Svoje grabulje“ jedinstven za naš grad, jer se održava u nestandardnom formatu, a to je stendap komedija koja je sada, verovatno, najpopularniji humoristički žanr“, rekao je Timur Radajev, direktor kompanije za upravljanje tehnološkim parkom „Ankudinovka“ u Nižnjem Novgorodu, gde se održava takmičenje. 

Prema njegovim rečima, u određenom trenutku je postalo jasno da poslovnoj zajednici nedostaje događaj koji bi mogao da postane svojevrsni svetionik za biznis u Nižnjem Novgorodu, kako bi ljudi mogli da se sastaju i diskutuju u neformalnom okruženju, slušaju najzanimljivije slučajeve koje su posvećeni problemima vođenja biznisa i rešavaju ih u praksi, a i da dobiju povratnu informaciju od stručnjaka. 

„Želimo da ovaj događaj postane redovna praksa, neprestano poboljšavamo formate, eksperimentišemo sa prezentacijom i originalnošću žanra“, istakao je Radajev. 

Stendap razvija javni nastup biznismena

Organizatori nastoje da regionalnim preduzetnicima pruže priliku ne samo da zanimljivo i nestandardno pričaju o biznisu i „grabuljama“ (preprekama) koje su im se našle na putu, već i da poboljšaju svoje veštine javnog nastupa. Ovo je izuzetno važno za takve aktivnosti, istakao je direktor kompanije za upravljanje tehnološkim parkom. 

„Očekujemo da će takmičenje pomoći i početnicima i iskusnim preduzetnicima da nauče da jasno i razumljivo govore o svojim projektima, postajući neka vrsta jedinstvene platforme za samoprezentaciju zanimljivih regionalnih preduzeća. Budući da predstavnici startap kompanija često moraju da prezentuju pred investitorima, ovde mogu da usavrše svoje veštine javnog nastupa i rada sa slušaocima“, istakao je on. 

Za pripremu nastupa, tehnološki park „Ankudinovka“ je spremio profesionalnog komičara koji pomaže učesnicima da njihovi govori budu što smešniji. 

„Ipak, svrha događaja nije samo da se govori o najnovijim trendovima u biznisu, nego i da to bude upečatljivo, smešno, originalno i šaljivo, jer nigde u gradu toga nema“, rekao je Radajev. 

Uz to, ako učesnici žele da koriste usluge biznis trenera, psihologa i tako dalje, organizatori nemaju ništa protiv. „U svakom slučaju, svako od njih će obavezno dobiti povratnu informaciju o svom projektu od krupnih gradskih preduzetnika, koji će biti stručnjaci u žiriju“, dodao je on. 

Jedan od neposrednih ciljeva takmičenja je stvaranje jake i stabilne poslovne zajednice istomišljenika, naglasili su organizatori. „Imamo informacije da mnogi učesnici ponekad međusobno komuniciraju, a neki od njih su uspeli da dobiju nove perspektive porudžbine za svoje kompanije“, istakao je direktor kompanije za upravljanje tehnološkog parka. 

Takmičenje će se održati po drugi put. Prošle godine su učesnici nastupili u punoj sali i dobili dobre kritike kako publike, tako i članova žirija. 

Iz usta pobednika

Prošlogodišnji pobednik Ilja Kotov kaže da je imao definitivnu prednost nad konkurentima: „Već pripremam četvrtu knjigu za štampu, pa znam kako da napišem neke smešne stvari. Pored toga, tada sam se tek vratio iz Kine, gde je bilo veoma zanimljivo, tako da nije bilo potrebe da nešto novo smišljam“. 

Međutim, preduzetnik je morao da prevaziđe strah od javnog nastupa

„Kada imam velike prezentacije ili nešto slično, za mene je to korak više u prevazilaženju sebe. Ali sa druge strane, kada učinite ovaj korak i dobijete pozitivan rezultat, budete jako zadovoljno i radi vam adrenalin“, ispričao je Ilja.

Biznismen priznaje da je očekivao da bude prvi. „Ako učestvujem, onda sam uvek za pobedu, ja sam maksimalista. Imam kompleks pobednika. Bio bih veoma nezadovoljan da sam izgubio“, kaže Kotov. 

Roman Ulitin, koji je dobio nagradu publike, izdvaja ovo takmičenje među mnogobrojnim drugim. „Navikao sam na razne događaje za preduzetnike, ali činjenica da sam nastupao u stendap formatu me je pozitivno iznenadila“, istakao je on. 

Po njegovom mišljenju, sam naziv „Svoje grabulje“ je veoma zanimljiv i simboličan. 

„Preduzetništvo nisu samo pobede, već i ogroman broj grešaka, komplikovanih priča koje se mogu ispričati samo na ironičan način“, istakao je Roman. 

Biznismen kaže da je dosta jednostavno pripremiti se za nastup: „To je zbog mog karaktera i odnosa prema životu. Trudim se da na sve gledam sa osmehom, pa mi je bilo potrebno samo da se setim šta se desilo za poslednjih godinu dana i napišem tekst. A urednici su mi pomogli da spakujem šale kako treba i pravilno postavim akcenat, tako da je nastup bio prilično lak i prijatan“.

Roman je takmičenje doživeo ne samo kao priliku da pokaže svoj talenat, već i da promoviše svoj posao. Ispostavilo se da je baš tako i bilo: bukvalno nedelju dana nakon nastupa, potpisao je veliki ugovor sa jednom od kompanija. 

Inače, takmičenje još traje, a pobednika očekuju vredne nagrade u ukupnom iznosu od 200 hiljada rubalja.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala