"Uzroci pada se utvrđuju, to rade vrlo stručne komisije. Uvek se formiraju dve ili više komisija. Koji su mogući uzorci - mogu biti kvar aviona, može biti neki postupak, kao i kod saobraćajnih nesreća. Sigurno ne može biti da je avion poleteo neispravan", rekao je Biserčić za TV Prva na pitanje da li se iz njegovog iskustva može reći šta bi mogao da bude uzrok tragedije, a šta nikako nije moglo da je prouzrokuje.
On je naveo da je naš strategijski pristup održavanje aviona koje ima nekoliko nivoa.
Istakao je da se avion održava tokom cele godine, da se posle 50 sati leta rastavlja i da mora biti izvršen pregled, kao i da dvadesetak ljudi mora da potpiše pregled da bi avion bio za upotrebu.
"Nama je prevencija otkaza težište. Nije moguće planirati avion na kom nije izvršen pregled posle upotrebe. Taj pregled je mnogo složeniji posle, nego pre upotrebe. Vrše se složeni radovi, a samo avion na kom je utvrđeno ispravno stanje posle upotrebe, može da se koristi i planira. Osam lica mora da potpiše pregled", rekao je Biserčić.
Istakao je da avion nije star, ali i da avion može biti "ispravan ili neispravan".
"Što se tiče ovog aviona, on je zadnji u seriji. Kad se radi remont i produženje vremensko, radi se o konstrukciji, gleda se da li ima korozije... Taj vremenski resurs je kategorija koja nije toliko bitna na Zapadu", dodao je Biserčić.
On je ocenio i da ne postoji ljudska greška.
"Jednostavno - splet okolnosti, desi se. Toliko je rizičan posao da postoji hiljadu faktora. Pilot u sletanju mora da napravi preko 3.000 pogleda očima. Jako je ružno reći greška i ljudski faktor. Ne može svako da leti na vojnom avionu", rekao je Biserčić, preneo je Tanjug.
Pročitajte još: