Astronomi otkrili Zemlju Pi

Grupa astronoma otkrila je Zemlju Pi, egzoplanetu veličine slične Zemljinoj, koja kruži oko svoje zvezde 3,14 dana.

Istraživači su u okviru misije K2 pronašli dokaze o postojanju ekstrasolarne planete uz pomoć podataka iz 2017. godine dobijenih svemirskim teleskopom Kepler. Ove godine, uz pomoć mreže teleskopa Spekulus sa kopna, naučnici su potvrdili pronalazak, objavio je Institut za tehnologiju Masačusets, piše Sajens dejli.

Signali koje su otkrili ukazuju da se novootkrivena egzoplaneta kreće „sa preciznošću satnog mehanizma“. Njen orbitalni period je sličan broju Pi, odnosno završava orbitu svakih 3,14 dana.

Budući da je to 315. planetarni sistem otkriven u misiji K2, nova planeta je dobila ime K2-315b. Nebesko telo je, međutim, zaradilo neformalni nadimak Zemlja Pi, zbog sličnosti sa našom planetom.

Prema procenama naučnika, K2-315b gotovo je iste veličine kao i naša planeta. Zemlja Pi kruži oko hladne zvezde, čija je veličina oko 20 odsto veličine Sunca, brzinom od 81 kilometar u sekundi.

Naučnici još nisu utvrdili masu K2-315b, ali sumnjaju da je slična masi naše planete. Međutim, Zemlja Pi verovatno nije useljiv svet, primećuju astronomi. Njena blizina zvezdi oko koje kruži čini da temperature na planeti dostigne oko 176 stepeni Celzijusa.

Pročitajte i: