Na veb-sajtu koji se bavi kineskim usponom, Projekat „Čajna pauer“ Centra za strateške i međunarodne studije, ažurirana je u četvrtak stranica „Praćenje trećeg kineskog nosača aviona“, a dati su i novi satelitske snimci sa brodogradilišta Jangnan u Šangaju od 18. avgusta 2020.
„Prvi put od početka gradnje blokovi trupa broda raspoređeni su po redosledu izgradnje i potpuno su otkriveni, čime se dobija izuzetno jasan pogled na nosač“, detaljno je analizirao sajt „Čajna pauer“, napominjući da je nosač Tip 002 na novu lokaciju u brodogradilištu premešten negde između 24. maja i 2. juna.
„Na pristaništu se nalazi devet blokova trupa. Blokovi se protežu otprilike 351 metar od pramca do krme (uključujući razmake između njih). Izuzimajući ove prostore, vidljivi blokovi trupa broda dugački su otprilike 297 metara“, navodi se u izveštaju. „Najduži blok, koji se sastoji od krme, dugačak je oko 49 metara. Što se tiče širine, najširi blokovi trupa imaju otprilike 40 metara. “
„Kako se gradnja nastavlja, očekujemo da će se plovilo produžiti za nekoliko metara dodavanjem pilotske palube“, pojašnjeno je iz „Čajna pauera“.
„Za mene je to potpuno logično, oni su pomorska sila i razumeju važnost avijacije i kako to može oblikovati međunarodno okruženje. Trebalo nam je više od 100 godina da to shvatimo“, rekao je Gradi u četvrtak tokom Simpozijuma o modernizaciji održavanja flote Američkog društva mornaričkih inženjera 2020.
Sajt koji je specijalizovan za vojne teme „Militeri“ napravio je poređenje američkog elektromagnetnog sistema za lansiranje letelica (EMALS), za koji se priča da je planiran da bude postavljen na kineski nosač, i američkog nosača aviona na nuklearni pogon koji je trenutno u izgradnji „Džerald R. Ford“, koji je imao konstruktorske mane koje su ga sprečile da uđe u službu 2018. godine.
china's first high-prototype unmanned helicopter AR500C successfully flew for the first time at UAV base of the aviation industry helicopter.. pic.twitter.com/L9fzoLxw3R
— Geo_monitor (@colonelhomsi) May 23, 2020
Kapetan Kenet B. Sterbenz, menadžer Programa za lansiranje i popravku aviona američke mornarice, nedavno je najavio da su „Fordovi“ napredni uređaji za zaustavljanje (AAG) i EMALS imali 4.000 pokretanja i popravki tokom perioda testiranja.
Ekipa je sada usredsređena na osiguravanje pouzdanosti AAG i EMALS sistema. Ako se pozitivni pomaci nastave, zvaničnici procenjuju da će „Ford“ do 2022. godine biti spreman za zadatke.
„Još uvek nismo tamo gde želimo da budemo, ali napravili smo velike korake i svake godine smo sve bolji“, rekao je.
„Čajna pauer“ smatra, na osnovu trenutnih satelitskih snimaka i saznanja, „da još uvek nije moguće“ proceniti da li će Tip 002 imati EMALS, „ali nezvanični izvori sugerišu da je Kina postigla značajan napredak u razvoju ove tehnologije“.
Već se pisalo da PLAN može da nastavi izgradnju jedinstvenog jurišnog nosača opremljenog EMALS-om sposobnim za pokretanje bespilotnih letelica kao što su dronovi.
Predloženo pristanište tipa 076 verovatno bi omogućilo nosaču da preveze najmanje 30 helikoptera, niz oklopnih, amfibijskih borbenih vozila i stotine kineskih marinaca za kopnene napade, navodi „Saut Čajna morning post“.
Pročitajte i:
- Kineska mornarica instalira nove turbo-generatore za napajanje elektromagnetnih katapulta
- Prvi kineski nosač aviona pušten u upotrebu /foto/
- Kineska neman: Još nema ni ime, a već je strah i trepet na svetskim morima /video/