Kako se navodi, federalna Agencija za pomorski rečni transport „Rosmorport“ do 2024. godine bi mogla da dobije svega četiri ledolomca, umesto devet, kako je ranije planirano.
Rok za predaju još šest brodova je produžen do 2030. godine, a program modernizacije ledolomačke flote je poskupeo za 37 odsto i sada iznosi 72 milijarde rubalja.
List piše da „Rosmorport“ nastoji da pre svega ubrza predaju velikih linearnih ledolomaca.
Situacija je najstabilnija sa ledolomcem za dalekoistočni basen koji gradi kompanija „Pela“ za 7,5 milijardi rubalja. On bi trebalo da bude isporučen do septembra 2024. godine.
Konkurs za drugi ledolomac LK-18 za severozapadni basen nije ni održan, jer se niko nije prijavio zbog niske cene od 7,3 milijarde rubalja. Planirano je da se suma poveća do osam milijardi rubalja.
Još dva ledolomca za arhangelski i baltički basen ukupe vrednosti 16 milijardi rubalja rizikuju da probiju rokove zakazane za 2024. godinu.
Navodi se da je samo kompanija „Pela“ pristala da gradi dva broda za 17,9 milijardi rubalja, ali da „Rosmorport“ smatra da je ta cena previsoka.
„Usled objektivnih okolnosti, značajan deo opreme se uvozi i nema ruske pandane, stoga nestabilnost međunarodnih finansijskih tržišta ima veliki uticaj na planove izgradnje brodova“, saopšteno je iu „Rosmorporta“.
Planirano je da se pomenuti ledolomci izgrade do kraja 2024. godine, ali samo ako se što pre počne sa gradnjom.
Ledolomci manje snage su slabijeg prioriteta u programu i njihovo puštanje u rad će sigurno biti odgođeno, piše „Komersant“.
Pročitajte još: