Postoje zaposleni koji su produktivni, slažu se sa kolegama i retko se žale. Pa zašto onda napuštaju posao?
1. Potpuno su sagoreli na poslu
Kada neko dobro radi, onda mu se obično poverava još više posla. Zato treba izbegavati prevelika očekivanja od samo jedne osobe, odgovornost treba da je na svima. Samo jedna osoba ne može da nosi težinu cele grupe.
2. Nemaju dobar „alat“ kojim rade
To može da bude loš ili zastareo računar, malo osoba koje mu/joj pomažu, nema usavršavanja niti napretka. Na taj način poslodavac pokazuje da ne ceni i ne ulaže u svoj tim.
3. Osećaju da ih ne cene dovoljno
Plata nije dovoljna. Kada neko naporno radi, onda želi to i da čuje od nadređenih. Ništa se ne podrazumeva. Svako reaguje različito, nekome prijaju javne pohvale, nekima reči afirmacije, slobodan dan, ili novčani bonusi.
4. Radno okruženje je neinspirativno
Najveći deo dana provodimo na poslu, pa je važno da se na radnom mestu osećamo puni energije i motivisani za rad. Neka zidovi ne budu sterilno beli, a radno mesto bez biljki, svaki detalj može da podigne raspoloženje i učini malo zadovoljstvo.
5. Ne napreduju
Dobri zaposleni su motivisani, i imaju impuls koji ih tera da budu najbolji u tome što rade. To takođe znači da stalno teže napretku, i razvitku u svojoj karijeri. Ako nemaju odgovarajuće izazove, odgovornosti ili prilike za dokazivanjem u organizaciji u kojoj su, onda će sve te elemente potražiti negde drugde.
6. Žele da zarade više novca
Stvarno dobre zaposlene treba konstantno nagrađivati. Često kad traže povišicu bude kasno, jer poslodavac ne može da izađe u susret njihovim zahtevima.
7. Ne vide budućnost
Nekad zato što im nije jasna vizija i misija poslodavca, ili se jednostavno ne uklapaju. Nekad ne vide dugoročne ciljeve, ili ako ih ima, ne vide sebe na putu ka njihovom ostvarivanju. Talenat zaposlenog mora da se razvija u okviru kompanije i zajedno sa organizacijom.
8. Njihov glas nije se čuo
Svi žele da budu deo promene. Ako se glas i mišljenje zaposlenih ne čuje, i ako ih poslodavac ne obaveštava o izazovima i dostignućima kompanije, oni neće osećati da su deo zajednice.
Pročitajte i: