Vanzemaljce smo tražili na pogrešnim mestima: Naučnici izneli novu teoriju

CC0 / / Vanzemaljci - ilustracija
Vanzemaljci - ilustracija - Sputnik Srbija
Potraga za vanzemaljskim životom u svemiru obično se fokusira na egzoplanete koje kruže oko udaljenih sunca, ali nova teorija istraživača iz Njujorka sugeriše da ekstremni oblik „nuklearnog života“ možda živi unutar zvezda.

Dok su neprestano skenirali nebo u potrazi za planetama sličnim Zemlji koje naseljavaju „Zlatokosinu zonu“ svojih zvezda, naučnici koji love vanzemaljce možda su prevideli izvor potencijalnih ekstremofilnih stvorenja: same zvezde, piše RT.

Zgrada u obliku letećeg tanjira - Sputnik Srbija
Vanzemaljci postoje, a da li su nam pretnja: Upozorenje bivšeg šefa tajne agencije Pentagona

Kao što samo ime govori, ekstremofili su organizmi koji žive u ekstremnim okruženjima, kao što je život zasnovan na ugljeniku, i koji uključuje razne oblike bakterija koje uspevaju u izuzetno vrućim, hladnim, kiselim, bazičnim ili ozračenim delovima univerzuma.

Novo istraživanje fizičara Luisa Anhordokija i Eugena Čudnovskog sa Gradskog univerziteta u Njujorku sugeriše postojanje takozvanog „nuklearnog života“.

Njihova teorija predlaže da se hipotetičke čestice formiraju zajedno da bi stvorile kosmičke žice ili „ogrlice“, koje bi same mogle da se pokažu kao gradivni element ovog nuklearnog života unutar istih zvezda koje osvetljavaju univerzum. Ove kosmičke ogrlice bi bile zvezdani, nuklearni ekvivalenti DNK i RNK koji čine osnovu organskog života ovde na Zemlji.

„Informacije pohranjene u RNK (ili DNK) kodiraju mehanizam samo-replikacije“, rekao je Čudnovski.
Planeta - Sputnik Srbija
Fascinantno otkriće: Na superzemljama moguć vanzemaljski život

Čovečanstvo tek treba da otkrije ove jednodimenzionalne kosmičke nizove i elementarne čestice sa samo jednim magnetnim polom koji ih stvara (monopoli), ali nova studija postavlja da oni mogu da se formiraju u jednodimenzionalne, dvodimenzionalne i trodimenzionalne strukture, u velikom delu na isti način na koji se atomi spajaju hemijskim vezama da bi formirali organske molekule.

Ove kosmički „složene“ strukture na kraju bi preživele dovoljno dugo u ekstremnoj nuklearnoj peći u srcu zvezde da bi se replicirale korišćenjem fuzijske energije, teoretski uzrokujući da zvezda zatamni.

Još više zapanjujuća ideja Čudnovskog je da bi ova „samokopirajuća nuklearna vrsta“ mogla da razvije inteligenciju, potencijalno nadmašujući našu.

„Budući da bi se vrlo brzo razvijali, mogli bi da pronađu način da istražuju kosmos izvan svoje zvezde, kao što smo i mi učinili“, rekao je Čudnovski. „Mogli su da uspostave komunikaciju i putuju između zvezda. Možda bi trebalo da potražimo njihovo prisustvo u svemiru“.

Za sada, istraživači planiraju da razviju simulacije ponašanja kosmičke ogrlice u zvezdama kako bi testirali svoju teoriju o nuklearnom životu, istovremeno istražujući zvezde poput EPIK 249706694, koje se neredovno i bez objašnjenja prigušuju.