Generalni direktor kompanije „Zeta“ Denis Ščurovski detaljno je opisao za Sputnjik karakteristike novog automobila.
„Uspeli smo da razvijemo u potpunosti rusku elektičnu strukturu. Elektične motore smo sami razvili i proizvodimo ih, u potpunosti je sklopljena električna struktura celog elektromobila, koja je povezana na jedan centralni kompjuter, i sopstveni sistem punjenja u vozilu“, objasnio je on.
Prema njegovim rečima, ruski elektromobil se u mnogim parametrima razlikuje od konkurenata. Primera radi, luksuzna verzija četiri puta četiri uključuje upotrebu asinhronih točkova motora. Ta tehnologija predstavlja inovaciju koja doprinosi da se poboljša energetska efikasnost automobila. Pri istom kapacitetu baterije, kilometraža „Zete“ je do 55 odsto veća nego kod konkurenata. Sve inovacije se pozitivno odražavaju na cenu automobila.
Na univerzalnoj osnovi koju je stvorio proizvođač mogu da se projektuju različiti tipovi vozila. U prodaji na ruskom tržištu najpre će se naći dva modela gradskih automobila na električni pogon: osnovni i luksuzni.
Najbolji deo ─ cena
Cena osnovnog kompleta „Zete“ kretaće se od 550.000 rubalja, što je otprilike 7.500 dolara po trenutnom kursu. Luksuzni model ruskog električnog automobila za sada nema formiranu tačnu cenu, ali, prema rečima Ščurovskog, ona neće premašiti milion rubalja, odnosno oko 13.700 dolara.
Cena „Zete“ značajno je ispod cene svetskih konkurenata. Primera radi, očekuje se da će cena kineskog električnog automobila K27 kompanije „Kendi“, nakon uvođenja federalnih poreskih olakšica u SAD, iznositi otprilike 12.999 dolara.
Эlektromobilь Zetta za 550.000 rub. budut vыpuskatь v Rossii
— AUTOLOGACH (@AUTOLOGACH) August 19, 2020
➡ Čitatь dalee https://t.co/Y5Scb2noED pic.twitter.com/h0HAIO0PCx
Direktor je precizirirao da je osnovna verzija ruskog elektromobila opremljena baterijom snage 10 kilovat-sati, njeno punjenje je dovoljno za 180 kilometara, dok je baterija luksuznog modela snage 20 kilovat-sati predviđena za 360 kilometara.
Kako je istakao, vreme potrebno za punjenje automobila zavisi od električne mreže na koju se ona povezuje.
„Ukoliko punimo akumulator osnovnog modela na mreži od 220 volti, odnosno u domaćoj mreži, potrebno je šest sati da se u potpunosti napuni. U mreži od 380 volti i 16 ampera potrebno je oko tri ili četiri sata. A ako je reč o industrijskoj mreži od 380 volti i 64 ampera, tada se može napuniti za oko 25 minuta“, precizirao je Ščurovski.
„Zeta“ može da primi do četiri osobe. Ograničenje brzine u obe verzije automobila iznosi 110 kilometara na sat.
Svet veoma zainteresovan za „Zetu“
Planirano je da ruski izum bude dostupan i van zemlje. Iako proizvođač još uvek nije pokrenuo aktivne kampanje za promociju automobila, interesovanje za „Zetu“ već su pokazale kompanije iz različitih zemalja. Prema rečima generalnog direktora, skoro 50 odsto svih zahteva za prodaju koji stižu kompaniji dolaze iz inostranstva.
Rossiйskiй эlektromobilь Zetta poяvitsя v prodaže do konca 2020 goda pic.twitter.com/CZYgzaazA5
— Debora Romanova (@jcpoqx) August 20, 2020
„Ne vodimo aktivnu marketinšku kampanju, ali je i uprkos tome već potpisan sporazum o industrijskoj montaži te vrste električnog transporta u Indiji“, dodao je direktor.
Ščurovski je istakao da su evropske zemlje, a posebno Nemačka, Švajcarska i Španija, veoma zainteresovane za „Zetu“ i dodao da je kompanija u pregovorima sa potencijalnim kupcima u Latinskoj Americi, preciznije, u Paragvaju.
Podsetimo, ruski ministar inustrije i trgovine Denis Manturov nedavno je saopštio da bi, ukoliko sve pođe po planu, serijska proizvodnja „Zete“ trebalo da počne već ove godine, kada se završe procedure vezane za sertifikaciju automobila. Ministar je istakao da je pandemija virusa korona, koja je zadesila svet, uticala na planove za lansiranje na tržište ruskog električnog vozila.
Ruski automobil proizvodiće se u Toljatiju - kolevci ruske automobilske industrije, gde se dugi niz godina proizvode poznati ruski automobili „Lada“.