Marko Mudrinić, osnivač portala „Netokracija“, tako za Sputnjik komentariše navode da bi Fejsbuk mogao da poveže platforme Mesindžer, Instagram i Vocap u jednu platformu za dopisivanje do kraja godine.
Nova platforma za dopisivanje
Po njemu, postoje dve varijante kako bi Fejsbuk mogao da sprovede svoj projekat: ili će novu platformu manifestovati putem potpuno nove aplikacije ili će ona funkcionisati u okviru postojećih (Fejsbuk mesindžer, Instagram, Vocap).
„I dalje bi se koristile te aplikacije, s tim što bismo imali mogućnost da naše poruke dođu do ljudi koji nužno nemaju tu aplikaciju, već neku drugu. To bi praktično značilo da ja sa Vocapa mogu da pošaljem poruku nekome ko koristi isključivo Instagram ili Fejsbuk mesindžer“, objašnjava Mudrinić.
Kao nekome ko koristi sve tri platforme, našem sagovorniku objedinjavanje deluje korisno, ali:
„Treba imati na umu da imamo ogroman broj korisnika koji koriste isključivo jedan od tih servisa, pa se postavlja pitanje – kako će se nove funkcionalnosti njima prikazivati u okviru postojećih aplikacija.“
Moguće odbacivanje promene
Mudrinić ukazuje na to da je Fejsbuk već godinama poznat po tome da nove opcije uvodi u okvir postojećih platformi, ali da korisnici nisu uvek prihvatali takve poteze, te da bi to moglo da se dogodi i u ovom slučaju.
„Fejsbuk je dosta poznat i po tome što nove opcije uglavnom nametne pod prisilom, pa korisnici nemaju mogućnost da se vrate na ono kako su stvari prethodno izgledale, već moraju da se povinuju i da koriste nove funkcionalnosti“, napominje Mudrinić.
Pošto starije stanovništvo pretežno koristi Fejsbuk, Mudrinić predočava da bi taj projekat mogao da predstavlja pokušaj istoimene kompanije da ponovo poveže mlađe korisnike sa tom platformom.
Podsetimo, korisnici u SAD primetili su da im je na Instagramu ponuđena nadogradnja sistema za dopisivanje, koji u slučaju da je korisnik prihvati, značajno menja izgled tako da postane gotovo isti kao Fejsbuk mesindžer. Omogućeno je korišćenje emotikona, kao i specifično odgovaranje na poruke koje se koristi na Vocapu.
Priče o stvaranju jedinstvene platforme za dopisivanje počele su pre oko šest godina, kada je Fejsbuk kupio Vocap, a njihova realizacija nastupila je tek ove godine.
Pročitajte još: