MERE je pridružnica ruske „Torgservis grupe“, osnovane 2009. godine, koja trenutno posluje na više od 800 lokacija širom Rusije pod brendom „Svetofor“ i treći je po veličini lanac iza trgovačkih kompanija X5 i Magnit.
Ruski supermarketi prodaju po diskontnim cenama
Prema rečima Dejana Delića, direktora predstavništva Privredne komore Srbije u Moskvi, MERE, osim u Rusiji, posluje u još deset zemalja — između ostalog u Nemačkoj, Rumuniji, Kazahstanu, Belorusiji i Kini.
„Princip funkcionisanja i rada MERE je na takozvanom diskaunt sistemu, što znači da cenovna kategorija proizvoda mora da bude konkurentna u odnosu na druge ponude i sigurno je da će, ukoliko se ceo posao realizuje, raditi na prodaji proizvoda koji su cenovno najniži“, kaže on.
S obzirom na cenovnu politiku i način funkcionisanja na ruskom i drugim tržištima, za kupce u Srbiji dolazak lanca MERE, prema Delićevim rečima, značiće dodatnu konkurenciju, snižavanje postojećih cena proizvoda koji su u ponudi.
Bez reklame i „šminke“
„Cenovna politika u Srbiji će sigurno biti takva da će se u ponudi nalaziti proizvodi koji nisu opterećeni dodatnom reklamom ili lepšim pakovanjem. Verovatno rinfuzna prodaja na veće količine, što snižava konačnu cenu. To će svakako značiti potrošačima. MERE je u svakom slučaju dobrodošao i kao konkurencija drugim prodajnim lancima“, ocenjuje Delić.
Iz filijale ove ruske kompanije u Srbiji za portal Ritejl Srbija rečeno je da MERE planira da radi direktno sa srpskim proizvođačima, pod strogom kontrolom kvaliteta i niskom trgovačkom maržom, a da na našem tržištu planiraju otvaranje najmanje 100 supermarketa sa prosečnom površinom od oko 1.000 kvadrata.
U svojim marketima u Rumuniji MERE već prodaje srpske proizvode.