Reditelj filma „Košare“ Balša Đogo, na iznenađenje svih, obratio se javnosti putem društvenih mreža, kada je objavio da su producenti Nemanja Mićić i Vladan Anđelković prekinuli snimanje filma i serije na nekoliko dana, ultimativno tražeći promenu scenarija, tako da bude „lakši“ kako bi i film i serija mogli da se snime za četiri-pet dana po epizodi.
„Svi u našem poslu znaju da je to tempo rada brži nego na sitkomu u studiju“, kaže Đogo u svom obraćanju.
Ističući da tema "Košara" prosto ne sme da se snimi na takav način, jer je to sramota i neće doneti nikakav rezultat, navodi i da tako nešto nikome nije u interesu.
Dogovor oko „Košara“ u FCS?
Gordan Matić, direktora FCS, naglašava da se ovom telu još, ni producenti, niti reditelj nisu zvanično obratili.
„Ono što smo saznali u nezvaničnim razgovorima jeste da je problem na nekoliko nivoa – malo organizaciono, malo u adaptaciji scenarija. Očekujemo da nam jedna ili druga strana pošalju zahtev za medijaciju, što FCS radi i što je u njegovom opisu delatnosti“, kaže Matić.
Ukoliko je spor izbio samo oko adaptacije filmskog scenarija za seriju, a o čemu se spekuliše, FCS nema ingerencija, jer u nju nije ni investirao sredstva, dodaje naš sagovornik.
Sporovi između ključnih članova filmske ekipe nisu retkost u filmskom svetu i medijacija oko „Košara“ neće biti prva ove godine.
„Ove godine smo već imali jednu medijaciju, prošle godine smo, koliko pamtim, imali dve i u svima je, hvala bogu, nađen kompromis i mirno rešenje. Nadam se da će se naći i sada“, objašnjava Matić.
Požurivanje snimanja nikome ne donosi dobro
Budući da, kako kaže, ne zna šta stoji iza zahteva producenata, kritičar i teoretičar filma Božidar Zečević kaže da je teško reći kako zahtevi za promenom scenarija i požurivanjem da se film i serija snime u što kraćem roku može da utiče na prikazivanje činjenica o bici za Košare.
„Takvi zahtevi s jedne strane mogu biti odraz nepoznavanja ili slabog poznavanja tehnologije proizvodnje, a s druge strane mogu biti i pokriće za neke intervencije. To, da li se događa, ne znam i nemam činjenica na osnovu kojih bi mogao da sudim . Mada, moram da kažem da požurivanje rada na takvom jednom filmu ne može doneti neke koristi ni u finansijskom, niti u infrastrukturnom smislu; ni u kakvom smislu, osim što će, možda, zbuniti i dezorijentisati reditelja i ekipu na terenu. To se jednostavno ne radi u trenutku kada je film počeo da se snima“, komentariše Zečević.
Pretpostavlja se da je usvajanje knjige snimanja trenutak u kome se producent saglašava sa opštom idejom snimanja filma – nakon toga se retko dešava da se menjaju bitne stavke u razvoju linije priče ili linije karaktera, dodaje naš sagovornik.
„Reditelja bi trebalo pustiti da film završi u onom obimu i u onom stvaralačkom ritmu kako je on sam predvideo. Ovo je isuviše važna i osetljiva tema da bi se u ovom trenutku mogao mešati niz nekih drugih elemenata, od kojih se mnogi čine nevažnim“, smatra on.