00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Svet nastao ispod Gogoljevog šinjela
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Afera „pošiljke“: Krađa u „Poštama Srbije“ ili koronom usporene isporuke sa „Ali ekspresa“?

© AP Photo / Nati HarnikRadnik raspoređuje pošiljke u pošti u Omahu
Radnik raspoređuje pošiljke u pošti u Omahu - Sputnik Srbija
Pratite nas
Poštarine za proizvode sa „Ali ekspresa“ porasle su višestruko za Srbiju, za šta organizacija potrošača „Efektiva“ tvrdi da je posledica krađe paketa u „Poštama Srbije“, što to preduzeće demantuje i pravda prekidom transporta zbog virusa korona. Šta je zapravo istina?

Sve je počelo kada je pre nekoliko dana organizacija potrošača „Efektiva“ na svojoj Fejsbuk stranici objavila da se „male poštanske pošiljke“, kupljene preko „Ali ekspresa“, čije praćenje prestaje po izlasku iz Kine, kradu, što dovodi do toga da kupci ne dobiju pošiljku, ali im novac bude vraćen, dok prodavci ostaju bez robe i novca.

Krađa pošiljaka ili uticaj korone?

Ta organizacija tvrdi da su zbog velikih gubitaka prodavci ili potpuno prestali da šalju proizvode u Srbiju, ili to čine putem velikih svetskih kurirskih službi, poput DHL-a, koje poštarinu naplaćuju basnoslovno.

© Foto : Aliekspres / skrinšotPoštarine za Srbiju postale su basnoslovno visoke
Afera „pošiljke“: Krađa u „Poštama Srbije“ ili koronom usporene isporuke sa „Ali ekspresa“? - Sputnik Srbija
Poštarine za Srbiju postale su basnoslovno visoke

Činjenica je da trenutno na „Ali ekspresu“ mnogi proizvodi i dalje mogu da se isporuče u Srbiju, ali upravo pod navedenim uslovima – privatnoj kurirskoj službi ili „Ali ekspresu“ plaća se visoka poštarina, ali zato pošiljka može da se prati svuda.

© Foto : Aliekspres / skrinšotSrbija nema mnogo izbora kada su poštarine u pitanju
Afera „pošiljke“: Krađa u „Poštama Srbije“ ili koronom usporene isporuke sa „Ali ekspresa“? - Sputnik Srbija
Srbija nema mnogo izbora kada su poštarine u pitanju

Tačno je i da neki prodavci više ne šalju proizvode za našu zemlju. Prilikom izbora Srbije, kao zemlje u koju paket treba da se dostavi, pojavljuje se poruka – „ne može se dostaviti u Srbiju“.

© Foto : Aliekspres / skrinšotNeki prodavci više ne šalju proizvode za Srbiju
Afera „pošiljke“: Krađa u „Poštama Srbije“ ili koronom usporene isporuke sa „Ali ekspresa“? - Sputnik Srbija
Neki prodavci više ne šalju proizvode za Srbiju

Za druge zemlje regiona, poput Hrvatske i Rumunije, sve to ne važi. One imaju više izbora: od besplatne isporuke pošiljke koja se ne prati, preko jeftine isporuke koja se prati, do skupih poštarina sa praćenim pošiljkama.

© Foto : Aliekspres / skrinšotBesplatna poštarina na „Aliekspresu“ i dalje je dostupna u zemljama regiona
Afera „pošiljke“: Krađa u „Poštama Srbije“ ili koronom usporene isporuke sa „Ali ekspresa“? - Sputnik Srbija
Besplatna poštarina na „Aliekspresu“ i dalje je dostupna u zemljama regiona

Organizacija potrošača „Efektiva“ objavila je da je uputila dopis „Poštama Srbije“, kojim traži sastanak i najavila da će isto zahtevati od Uprave carina. Zauzvrat, ta organizacija je od „Pošta Srbije“ dobila zahtev za demanti i opomenu pred utuženje.

„Optužbe netačne i neosnovane“

U zvaničnom saopštenju „Pošta Srbije“ navodi se da se sve pošiljke iz međunarodnog saobraćaja, uključujući i pošiljke iz internet trgovine, prerađuju, distribuiraju i uručuju u skladu sa Zakonom, propisanim procedurama i rokovima dostave, odmah po prispeću u to preduzeće i završetku carinskih postupaka.

To preduzeće demantovalo je optužbe o tome da pošiljke iz internet trgovine nestaju u Srbiji i da je za to odgovorna „Pošta Srbije“, navodeći da su netačne i neosnovane i da će zbog toga iskoristiti svu pravnu zaštitu.

„Napominjemo da su ponovnim uspostavljanjem tokova međunarodnog saobraćaja značajno ubrzani i normalizovani tokovi transporta međunarodnih pošiljaka, za razliku od perioda na početku pandemije izazvane virusom kovid 19, kada je transport bio u prekidu, što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka od tri meseca. Usled okolnosti izazvanih višom silom, ’Pošta Srbije‘ ne može snositi odgovornost i tokom pomenutog perioda postupala je kao i druge poštanske uprave saglasno preporukama i objavama razmenjenim preko Svetskog poštanskog saveza“, stoji u saopštenju.

O celoj situaciji oglasila se i Uprava carina, koja je odbacila odgovornost za tvrdnje o nestanku pošiljaka, ističući da carinik koji pregleda pristigli paket nikada nije sam i da su prostorije u kojima se vrši pregled pokrivene video-nadzorom 24 sata dnevno.

Korona poremetila isporuku

U saopštenju Uprave carina naglašava se da razlog za veliko kašnjenje u transportu paketa eventualno može biti obustava avio-saobraćaja na samom početku pandemije virusa korona.

S tim se slaže državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić:

„Uslovi isporuke su mnogo otežani. Potrebno je više vremena da se izvrši dostava, a odvijanje transporta otežano je na svim kontinentima. To je nesporno. Ima kašnjenja, probijanja rokova. To su predstavke koje mi dobijamo i s kojima smo upoznati, a rešavamo ih na dnevnom nivou sa predstavnicima JP ’Pošte Srbije‘ i drugim poštanskim operatorima“, istakla je Matićeva.

Otvaranje izložbenog prostora kompanije Aliekspres u Rusiji - Sputnik Srbija
Da li i zašto kasne porudžbine sa „Ali ekspresa“?

Ona je za Sputnjik rekla da ove godine nije upućena nijedna prijava vezana za kašnjenje ili oštećenje pošiljaka iz Kine, koje sadrže robu naručenu preko „Ali ekspresa“ ili „Alibabe“, kao i da navodi o krađi pošiljaka nisu utemeljeni na činjenicama.

Na potencijalnu mogućnost da građani ne prijavljuju nedospeće pošiljaka zbog povrata novca, naša sagovornica kaže da u Ministarstvu stalno dobijaju predstavke i žalbe građana – i ako roba kasni i ako ne stigne, kao i da inspektori za poštanske usluge redovno sprovode nadzore i svakodnevno postupaju po različitim prijavama.

„Alibabi“ poslat upit

U Ministarstvu kažu da su se zvanično obratili kompaniji „Alibaba“, u čijem sklopu je i „Ali ekspres“, povodom visokih cena poštarine. Odgovor se očekuje.

„Mi verujemo da kompanija ’Ali ekspres‘ nije promenila politiku prema našem tržištu, već da je u pitanju trenutni splet okolnosti, odnosno, trenutna realnost prouzrokovana pandemijom i problemom zagušenja logističkih skladišta poštanskih operatora širom sveta“, kaže Matićeva.

Iz Ministarstva apeluju na građane koji nisu dobili pakete naručene tim putem da to prijave Grupi za inspekcijski nadzor poštanskih usluga preko imejla telekomunikacije@mtt.gov.rs, kako bi došli do podataka i ispitali situaciju.

Jedno je sigurno – ako građani Srbije i dalje budu hteli da kupuju preko „Ali ekspresa“, za to će morati da ruku zavuku duboko u džep.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala