00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
30 min
SVET SA SPUTNJIKOM
17:00
60 min
DOK ANĐELI SPAVAJU
20:00
60 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
Sankcije SAD NIS-u: Pretnja sa puno nepoznanica
06:56
29 min
SPUTNJIK SPORT
Novi Vidić i Markova rampa za Katalonce
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Da li je moguć NATO bez SAD?
17:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Forbs: Kineski električni automobili postaće globalno dominantni

CC BY 2.0 / Eneas De Troya / Autos Eléctricos / Električni automobil
Električni automobil - Sputnik Srbija
Pratite nas
Električni automobili proizvedeni u Kini dominiraće globalniim tržištem, smatra američki poslovni magazin Forbs i navodi da je Kina u koraku sa zapadnim svetom kada je u pitanju proizvodnja ove vrste vozila, pa čak i u nekim segmentima ga je premašila.

U najmnogoljudnijoj zemlji sveta 2019. je bilo 2,58 miliona električnih automobila, u Evropi 970.000 i u SAD 880.000, podaci su Međunarodne agencije za energiju, prenosi Tanjug.

Osim toga, u Kini postoji najveći broj stanica za punjenje baterije vozila u odnosu na ostatak planete, a taj broj se povećava i čini 82 odsto od ukupnog povećanja broja takvih stanica svetu, prenosi Bankar.me.

U Kini se proizvode električni automobili vrhunskog kvaliteta i postali su vrlo konkurentni na tržištu, a kao primer za to može se navesti Xpeng P7 koji je sličan Teslinom modelu 3.

© YT/fullychargedshowTesla model 3
Forbs: Kineski električni automobili postaće globalno dominantni - Sputnik Srbija
Tesla model 3

Od nula do stotinu kilometara na sat P7 ubrzava za samo 4,7 sekundi i ima vrlo atraktivan dizajn, a njegova cena je 36.000 dolara.

Ovo nije jedini kineski električni automobil koji je konkurentan onima iz ostatka sveta, jer su tu i drugi modeli koji su konkurencija u drugim automobilskim segmentima.

Niža cena, sve bolji kvalitet i atraktivniji dizajn nisu jedine prednosti kineskih automobila, nego postoje i drugi faktori koji ih čine sve konkurentnijim, a jedan od njih je taj da je Kina najveći proizvođač litijuma u svetu - resursa potrebnog za proizvodnju baterija.

SAD proizvode samo dva odsto litijuma u odnosu na ostatak sveta.

Forbs procenjuje da će sadašnja politika zapadnih zemalja onemogućavati dominaciju kineskih električnih vozila i u ovom delu planete, ali je pitanje kada će se to promeniti, odnosno koliko su održive protekcionističke politike.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala