00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Megaprojekat budućnosti: Rusija gradi autoput „Evropa - Zapadna Kina“

CC0 / Pixabay / Autoput
Autoput - Sputnik Srbija
Pratite nas
Na sastanku o izgradnji međunarodnog transportnog koridora, koji je održao Premijer Rusije Mihail Mišustin u kompaniji OEZ „Alabuga“, označeni su reperi ovog ambicioznog programa. Putovanje od Kazanja do Moskve za 6,5 sati biće moguće za 4 godine.

U Rusiji počinje realizacija najvećeg projekta – izgradnja autoputa Moskva-Nižnji Novgorod-Kazanj. To je deo međunarodnog megaprojekta „Evropa-Zapadna Kina“, koji se realizuje u saradnji nekoliko država: Rusije, Kazahstana, Belorusije i Kine. Na sastanku je Premijer RF Mihail Mišustin rekao, kako ovaj projekat „ima poseban značaj za celokupan evroazijski prostor“.

Dužina „Novog puta svile“  je 8,5 hiljade kilometara. Od toga više od 2 hiljade su na ruskoj teritoriji. Autoput će obezbediti putovanje između 8 najvećih oblasti Rusije – Moskovska, Samarsko-Toljatinska, Nižnjenovgorodska i Kazanska.

Efekat novog autoputa

„Projekat daje regionalni impuls u ubrzavanju razvoja. Ukupan rast domaćeg bruto proizvoda na tim teritorijama će biti veći od 500 milijardi rubalja do 2050. godine“, - izjavio je premijer. Još jedan, ne manje važan aspekt je otvaranje novih radnih mesta. Po rečima Mišistina, samo će se na gradilištima otvoriti više 30 hiljada radnih mesta, i još 130 hiljada u srodnim granama. „To su grane kao što su autoindustrija, naftna industrija, elektronika, transport, logistika i dr.“, - pojasnio je premijer.

Ugovori „pod ključ“

Planirano je da se tenderske procedure završe do 10. septembra, kako je rekao premijer. One će obuhvatiti konkurse za izbor podizvođača svake faze. Tom prilikom je podvukao: „Obraćam vam pažnju, da je reč o ugovorima „pod ključ“. Što se tiče finansiranja, po rečima Mišustina, opšti obim će biti veći od 650 milijardi rubalja.

Ministranstvo transporta već radi na projektu drugog kraka puteva koji će dati nove mogućnosti u povezivanju ruskih teritorija. „Tu su uključeni i koridor Evropa – Zapadna Kina sa produženjem trase do Ekaterinburga. Takođe postoji mogućnost da se koridor produži na Ekaterinburg-Ufa-Samara-Saratov, dalje na jug do Volgograda i do Omska“, - rekao je Ministar transporta Evgenij Ditrih.

Od Kazanja do Moskve će se putovati 6,5 sati pri brzini od 130 km na sat.

Po „koljcu“ i dalje

Sada postoje dva puta od Evrope do Kine koji su dugi. Železnicom je potrebno oko 2 nedelje putovanja, a morem preko Sueckog kanala – skoro 1,5 mesec.

Autoput Zapadna Evropa-Zapadna Kina počinje u Sankt Peterburgu vodi preko Moskve-Nižnjeg Novgoroda-Kazanja-Orenburga, zatim preko teritorije Kazahstana i Kine do grada Lianjunganga na obali Žutog mora. Dužina trase je 8445 km.

„Novi put svile“ će skratiti putovanje automobilom do 10 dana, to će biti kao teleportacija.

Maršruta od Moskve i dalje na jugo-istok je još pre godinu dana bila tema i postojale su dve osnovne trase. Prvu trasu je projektovala državna kompanija „Avtodor“ i taj projekat se naziva „Evropa - Zapadna Kina“ (EZK). Alternativna trasa, koja se zove „Meridijan“ je projekat privatne kompanije „Ruska holding kompanija“. 

„Meridijan“ je u potpunosti privatni projekat, put će biti sagrađen paralelno sa osnovnim „Evropa-Zapadna Kina“.  Ova trasa će imati isti početak na granici sa Kazahstanom, ali će se nastaviti nekoliko kilometara južnije i u odnosu na prvu trasu zaobilaziće gradove.“, - pojasnio je rukovodilac analitičkog departmana „A Markets“.

Projekti neće jedan drugog isključiti. Moguće je da će, naprotiv, dopuniti jedan drugog. Prvi projekat će povezati velike ekonomske centre: Moskvu, Sankt Pterburg, Kazanj, Nižnjij Novgorod. Drugi će proći trasom koja zaobilazi velike gradove. Samim tim će se dobiti dodatni impuls za razvoj novih regiona duž trase.

I sam Vladimir Putin je rekao da treba razraditi obe varijante.

Gradilište veka je već počelo. Do finiša je daleko, za sada je izvesno koja je trasa. Ovim projektom će Sankt Peterburg i Kazanj saznati da su blizu, a onda će i Ekaterinburg da shvati da ni on nije daleko, i Kazahstan, pa čak i Kina.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala