CC0 / Pixabay / Most koji povezuje Eviju sa Peloponezom
Most koji povezuje Eviju sa Peloponezom - Sputnik Srbija
Pratite nas
U autobusu kojim su srpski putnici drugog jula doputovali na Eviju, a koji su vraćeni iz Grčke zbog toga što je jedan bračni par bio pozitivan na virus korona, umesto obećanih 30, bilo je skoro 90 putnika. Nije omogućena socijalna distanca, već su samo dva mesta bila slobodna.

Ovo za Sputnjik svedoči jedna od srpskih putnica, Dragana B, koja je na ovogodišnjem letovanju ostala bez četiri iskorišćena dana na moru.

Ona je na Eviju sa suprugom otputovala  uz određenu dozu rizika, ali kako je zdravstveni radnik, trebao joj je odmor od svega, jednako kao i priprema za predstojeće izazove koje sa sobom nosi pandemija.

Autobusom putovalo skoro 90 putnika

Budući da godinama letuju u Tunisu, aranžman  su uplatili početkom godine, ali kako tamo „rampa“ nije podignuta, pružena im je opcija zamenskog putovanja, na šta su pristali. U agenciji im je rečeno  da će u autobusu biti samo njihovi putnici, i da će ih biti oko tridesetoro.

„Normalno je da je svako ko krene u ovo vreme pandemije, spreman za svakakve neprijatnosti. Ne mogu da krivim nikoga, na svoju odgovornost sam išla, ali kada je došao autobus mi smo bili šokirani zato što je u njemu bilo skoro 90 ljudi“, ukazuje ona.

Kako kaže, pored putnika agencije preko koje su uplatili letovanje, u autobusu je bilo turista  još dve agencije, koji takođe nisu znali da će ići zajedno sa drugima, kao i da će duž cele Srbije biti „kupljeni“ novi putnici, da bi na kraju prema proceni naše sagovornice samo dva sedišta bila slobodna.

CC0 / Pixabay / U autobusu za Eviju umesto obećanih 30, putovalo je skoro 90 putnika
Umesto 30, u autobusu do Grčke putovalo 90 putnika, a onda je sve krenulo po zlu... - Sputnik Srbija
U autobusu za Eviju umesto obećanih 30, putovalo je skoro 90 putnika

Na granici niko nije testiran

Na grčkoj granici niko od putnika nije testiran na korona virus. Štaviše, niko nije napustio autobus, već su samo predati pasoši i ku-ar kodovi. Međutim, nekoliko dana po boravku na ostrvu, vodič im je preneo da ostanu u svojim sobama jer se jedan od putnika iz njihovog autobusa ne oseća dobro. Sutradan su obavešteni da je on pozitivan na korona virus i da će u toku dana stići timovi iz Atine kako bi svi putnici bili testirani na kovid.

„Mi smo se osmog jula testirali i tada su nam rekli da će sutradan da budu rezultati, i da ostanemo za to vreme u karantinu. To je već drugi dan kako smo bili u sobama. Sutradan uveče smo dobili informaciju da smo svi negativni, znači cela grupa, svih 87 ljudi. Tada je  gradonačelnik ovog mesta rekao da smo svi sada slobodni, da idemo na plažu i nastavljamo letovanje. I sutradan, to je već bio deseti jul, mi smo svi otišli na plažu. Uveče smo saznali da ćemo sutradan biti deportovani zato što u tom Edipsosu živi uglavnom starija populacija. Oni su nas gledali kao katastrofu, što ja razumem, možda bismo i mi tako odreagovali. To je malo mesto, i oni su se bunili kada su nas pustili iako smo negativni. Mi smo za njih i dalje bili zarazni“, smatra sagovornica Sputnjika.
© Sputnik / Bojana StojadinovićNa granici sa Grčkom niko od srpskih putnika nije testiran na korona virus
Na granici sa Grčkom niko od srpskih putnika nije testiran na korona virus

Povratak organizovan sa četiri grčka autobusa

Povratak srpskih putnika je prema rečima naše sagovornice organizovan u četiri autobusa do grčke granice, odakle ih je dalje u Srbiju prevezao isti autobus kojim su doputovali na letovanje. Putnici pozitivno testirani na virus, a koji su imali blaže simptome, vraćeni su posebnim autobusom, dok je bračni par sa težom slikom ostao na lečenju u Grčkoj.

„Meni je bilo najstrašnije, ne to što smo išli pod policijskom pratnjom, nego što kada smo ušli na trajekt niko nam nije dao da izađemo iz autobusa“, objašnjava Dragana i dodaje da ipak nije bilo većih neprijatnosti, kao i da se policija i medicinsko osoblje prema njima ponašalo veoma ljubazno.

© REUTERS / Michalis KaragiannisTokom vožnje trajektom, srpskim putnicima nije dozvoljeno da napuste autobuse
Tokom vožnje trajektom, srpskim putnicima nije dozvoljeno da napuste autobuse

Srpski putnici doputovali „poslednjim vozom“ i dalje letuju

Sagovornica Sputnjika pohvalila je agenciju kojom su šestog jula, „poslednjim vozom“ za Grčku pre nego što je uvedena zabrana ulaska srpskih državljana, doputovali srpski turisti kojih je u autobusu bilo dvadesetak. Oni su negativno testirani na granici i njihov boravak na Eviji se nije doveo u pitanje.

„Ne krivim nikoga, nije kriv čovek koji je zaražen, ne krivim Grke koji čuvaju svoje zdravlje, ali krivim agenciju koja nije ispoštovala nas kao putnike da putujemo normalno“, zaključuje Dragana i dodaje da će najverovatnije putnici ovog autobusa uložiti kolektivnu tužbu protiv agencija koje nisu ispoštovale adekvatno putovanje u eri pandemije korona virusom.

Direktor Jute, Aleksandar Seničić objasnio je da se u slučaju „deportacije“ srpskih državljana sa ovog ostrva radi o dve grupe turista u kojima je bilo po nekoliko zaraženih putnika. Kako je rekao, oni su smešteni u karantin, a svi ostali su testirani, i to negativno. Bez obzira na to, Grci, odnosno gradonačelnik ostrva, su naložili da svi obavezno idu u karantin 14 dana zato što su bili u istom prostoru sa osobama koje su pozitivne.

Putnici su to odbili s obzirom na to da nisu oboleli. Zbog toga je lokani krizni štab ostrva naložio da naši putnici moraju da napuste ostrvo ako ne žele u karantin.

Sve vesti
Da biste učestvovali u diskusiji