00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
30 min
SVET SA SPUTNJIKOM
17:00
60 min
DOK ANĐELI SPAVAJU
20:00
60 min
SPUTNJIK SPORT
Novi Vidić i Markova rampa za Katalonce
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Da li je moguć NATO bez SAD?
17:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Srbin sa Gejtsom čipuje Hrvate! U samo minut i po sasuta istina u lice

© AP Photo / Darko VojinovicKampanja Srba u Hrvatskoj
Kampanja Srba u Hrvatskoj - Sputnik Srbija
Pratite nas
Najpoznatiji politički predstavnik srpske manjine u Hrvatskoj Milorad Pupovac, lider Samostalne demokratske srpske stranke, na izbore u toj zemlji izlazi sa predizborni spotom kakav u dosadašnjim kampanjama u Hrvatskoj nije viđen. Na ciničan način uspeo je da saspe istinu mnogima u lice, a priznao je i da zajedno sa Bilom Gejtsom čipuje Hrvate.

Spot obiluje uvredljivim epitetima, lažima i uvredama koje Srbi i Pupovac svakodnevno slušaju već godinama u Hrvatskoj. Ali, te lažne optužbe se u spotu predstavljaju kroz ironiju i grotesku tako da se razobličava sav njihov besmisao.

Spot otkriva sve laži prema Srbima u Hrvatskoj

Vladimir Pejić marketinški stručnjak i direktor agencije „Faktor plus“ podseća da je hrvatski izborni zakon za manjine drugačiji u odnosu na naš, to jest, da imaju tri zagarantovana mesta, zbog čega ne misli da je cilj spota previše fokusiran na dobijanje mandata, već više na isticanje kakav je odnos prema srpskoj nacionalnoj manjini u ovoj državi.

„Sa jedne strane, namera je da se skrene pažnja na položaj Srba i na sve ono što se u Hrvatskoj dešava Srbima.  To je, izborno gledajući, savim u redu jer takve stvari su potrebne, posebno ako su sublimirane na jednom mestu. Mnoge od tih optužbi se zaborave i milim da je taj cilj, da se svi podsete njih, negde ispunjen,“ zaključuje on.

Stranačku premisu u spotu naš sagovornik vidi u tome da se upravo tom brobom za nacionalne interese pokaže da je Milorad Pupovac i njegova stranka ta koja zaslužuje ta tri mandata u hrvatskom Saboru. Mada, sve što je u spotu navedeno je istina tako da u tom smislu opravdava taj stranački element u spotu.  

Realnost predstavljena kroz ironiju

„Pupovac jeste najprepoznatljiviji Srbin u političkom životu u Hrvatskoj i on je na svoja leđa generalno i primio najviše uvreda, kritika i udaraca na kontu toga što je predstavnik srpske manjine što nije lako istrpeti,“ dodaje Pejić.

On nije siguran da će u Hrvatskoj shvatiti poruku spota jer za njih nije ništa novo u njemu prikazano. A da ih zanima kroz šta Srbi prolaze ne bi ni dopustili da im se tako nešto dešava.

Saša Kosanović, novinar iz Hrvatske objašnjava da je spot ciničan pogled na stvarnost koju Srbi tamo žive i  preživljavaju. S tim što je to na neki način izraženo kroz personifikaciji lidera zbog čega SDSS ima predizborni slogan „Pupi je kriv za sve“, kako se i sam spot zove.

„Autori spota su se samo ironično poigrali sa predrasudama prema Srbima. Zapravo se radi o nacionalnoj zajednici koja broji oko 180.000 ljudi, i o jednom političaru koji već 30 godina pokušava da pokaže da nema potrebe da dokazuje lojalnost Republici Hrvatskoj jer to je dokazao svim onome što je ovde doživeo, kao i svi Srbi koji žive na ovom prostoru,“ objašnjava  Kosanović.

Hrvati sa grmasom nalik osmehom

Kritike su što se tiče teme spota, tvrdi naš sagovornik, pozitivne i među Srbima ali i među pojedinim Hrvatima, koji su prepoznali šta je cilj spota, pa čak su sebi dopustili i da im se na licu pojavi neka grimasa koja bi se mogla nazvati osmehom.

„Ljudi su dočekali da se sa ovako ozbiljnim temama neko poigra i da ih prikaže kao ironiju  i da tako ismeje njihovu banalnost i predrasude dovde do apsurda jer samo zagađuju javni prostor. Tako da mislim da je  spot dokaz da se na taj neki polugerilski način može boriti i protiv gluposti u društvu i protiv nacionalnih predrasuda“, ističe on.

Inače, spot počinje rečenicom „Čovek koga vidite, dobro vam je poznat - notorni Milorad Pupovac.” On je u spotu opisan rečima i sintagmama koje su „pokupljene s desnog političkog i društvenog spektra” pa je tako: etno-biznismen, jugo-zomboid, udbaš, četnik, mrzi sve što je hrvatsko itd... Usput se autori „sprdaju“ i da Pupovac organizuje drugi talas korone u Hrvatskoj, ali i da se sa Bilom Gejtsom dogovara da čipuje Hrvate. Spot završava rečima „Budi ono što jesi, poštuj ono što nisi”.

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala