00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Svet nastao ispod Gogoljevog šinjela
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Probijena leva cev tunela „Čortanovci“: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata

© Sputnik / Aleksandar MilačićProbijanje leve cevi tunela Čortanovci
Probijanje leve cevi tunela Čortanovci - Sputnik Srbija
Pratite nas
Leva cev tunela „Čortanovci“, koji se, zajedno sa vijaduktom, gradi u okviru projekta brze pruge između Beograda i Budimpešte, probijena je danas, na železničkoj deonici Stara Pazova – Novi Sad, u dogovorenom roku.

Leva tunelska cev duga je 1.156 metara, a izgradnja tunela „Čortanovci“, obuhvata dve tunelske cevi, sa po jednim kolosekom, ukupne dužine 2.242 metra. Desna tunelska cev, duga 1.086 metara, probijena je 3. aprila 2020. godine, tokom vanrednog stanja u Srbiji.

Probijanje cevi u Čortanovcima

Izgradnju brze pruge Stara Pazova – Novi Sad, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta „Čortanovci“, izvodi ruska kompanija „RŽD Internešnel“.

Probijanju cevi prisustvovali su ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, zamenik direktora ogranka ruske kompanije „RŽD Internešnel“ u Srbiji, Mansurbek Sultanov, predsednik pokrajinske vlade Igor Mirović i novi direktor „Infrastruktura železnica Srbije“ Nebojša Šurlan.

© Foto : Aleksandar Milačić Izgradnja treće deonice između Novog Sada i granice sa Mađarskom trebalo bi da počne na jesen.
Probijena leva cev tunela „Čortanovci“: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata - Sputnik Srbija
Izgradnja treće deonice između Novog Sada i granice sa Mađarskom trebalo bi da počne na jesen.

Od Beograda do Novog Sada za pola sata

„Probijena je i ova cev tunela. Sledeće godine ćemo vozom ići od Beograda do Novog Sada, za najviše 30 minuta. Sve vreme, i kada je bila epidemija i pre, a i danas, ovo gradilište radi u tri smene. Ovo gradilište i ruske železnice su primer kako izgledaju dobra gradilišta i kako posluju najbolje svetske kompanije“, istakla je Mihajlović i dodala da je srećna što na tom gradilištu, pored svetskih izvođača, rade i srpske kompanije.

Kako je rekla, izgradnja treće deonice između Novog Sada i granice sa Mađarskom trebalo bi da počne na jesen, a sve železničke stanice na trasi brze pruge biće nove.

Radovi se završavaju pre roka

Zamenik direktora „RŽD Internešnela“ u Srbiji Mansurbek Sultanov ocenio je da je probijanje leve cevi tunela vrlo bitan događaj, jer će brza pruga godinama služiti budućim generacijama.

© Sputnik / Aleksandar MilačićDirektor ruske kompanije „RŽD internešenel“ za Srbiju Mansurbek Sultanov
Probijena leva cev tunela „Čortanovci“: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata - Sputnik Srbija
Direktor ruske kompanije „RŽD internešenel“ za Srbiju Mansurbek Sultanov

„Nema potrebe da danas govorim o brojkama, danima, neprestanom radu i procentu završenosti. Već smo rekli da radovi teku kako treba, završavaju se pre roka“,napomenuo je Sultanov.

Predsednik pokrajinske vlade Igor Mirović rekao je da je to najzahtevnija deonica, u čiju izgradnju su uloženi veliki napori i znanje.

„Imaćemo privilegiju da, među prvima, na budućoj velikoj trasi od Budimpešte, preko Subotice, Novog Sada, Beograda, a kasnije, po planovima države, i do juga Srbije, putujemo velikom brzinom“, istakao je Mirović i dodao da je taj projekat od velikog značaja za Srbiju, a posebno Vojvodinu.

Izgradnja tunela i vijadukta „Čortanovci“ počela je 11. avgusta 2017. godine. Vrednost projekta je 337,6 miliona dolara, a finansira se iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.

„RŽD Internešnel“ obnavlja škole

© Sputnik / Aleksandar MilačićFiskulturna sala OŠ „Jovan Dučić“, renovirana u okviru humanitarnog rada „RŽD internešenel“
Probijena leva cev tunela „Čortanovci“: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata - Sputnik Srbija
Fiskulturna sala OŠ „Jovan Dučić“, renovirana u okviru humanitarnog rada „RŽD internešenel“

Pre probijanja leve cevi tunela, zvaničnici su obišli i OŠ „Jovan Dučić“ na Petrovaradinu, kojoj je kompanija „RŽD Internešnel“ donirala opremu za učionicu za informatiku i renovirala fiskulturnu salu.

© Sputnik / Aleksandar MilačićU okviru humanitarnog rada „RŽD internešenel“ renovirana je i savremeno opremljena učionica za informatiku u OŠ „Jovan Dučić“
Probijena leva cev tunela „Čortanovci“: Sledeće godine od Beograda do Novog Sada vozom za pola sata - Sputnik Srbija
U okviru humanitarnog rada „RŽD internešenel“ renovirana je i savremeno opremljena učionica za informatiku u OŠ „Jovan Dučić“

„’RŽD Internešnel‘ je renovirala pet škola širom Srbije. To je vrlo društveno-odgovorna firma s kojom ćemo, s velikim zadovoljstvom, nastaviti saradnju“, izjavila je Mihajlović.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala