Otkivena moguća najstarija građevina drevnih Maja

CC0 / Piksabej / Majanska građevina
Majanska građevina - Sputnik Srbija
Međunarodni tim istraživača otkrio je potencijalno najstariju i najveću građevinu koju je drevna civilizacija Maja sagradila u džungli na jugoistoku Meksika.

Građevinu koja podseća na veštačku visoravan, a za koju se veruje da je izgrađena oko hiljadu godina pre nove ere, dugačku oko 1.400 metara, široku 400 metara i visoku od 10 do 15 metara, otkrio je tim naučnika predvođen arheologom sa Univerziteta Arizona Takeši Inomatom, prenosi AP pozivajući se na britanski naučni časopis „Nejčer“.

​Visoravan za koju se veruje da se korišćena za rituale, otkrivena je laserskim skeniranjem iz vazduha između 2018. i 2020. godine, nakon čega su usledila iskopavanja.

Arheolozi smeštaju izgradnju platoa između hiljadu i 800 godina godine pre nove ere, navodeći da je to najstarija monumentalna građevina koja je ikada pronađena na teritoriji Maja i najveća u celokupnoj prelatinoameričkoj istoriji regiona.

​Civilizacija Maja, poznata po sofisticiranom sistemu pisanja, kao i matematičkim i astronomskim otkrićima, doživela je procvat oko hiljadu godina pre nove ere u Mezoamerici, uključujući današnju Gvatemalu i delove Meksika, ali njeno poreklo ostaje misterija.

Pročitaj i: