Srbiji objavljen kulturni rat: Cilj je zatiranje nasleđa i nužna je mobilizacija

© Foto : Eparhija Raško-prizrenska i Kosovsko-metohijskaEkstremisti su uništili 35 crkava i manastira, a u ovim nezapamćenim vandalskim aktima, zauvek su uništene brojne ikone i nepokretna kulturna dobra koja su vekovima preživeli osmansku okupaciju i svetske ratove", saopštila je Eparhija
Ekstremisti su uništili 35 crkava i manastira, a u ovim nezapamćenim vandalskim aktima, zauvek su uništene brojne ikone i nepokretna kulturna dobra koja su vekovima preživeli osmansku okupaciju i svetske ratove, saopštila je Eparhija - Sputnik Srbija
Pratite nas
Albanski dokumentarni film „Kako je Srbija pljačkala istoriju Albanaca?“ školski je primer zloupotrebe prošlosti. Srbiji je objavljen kulturni rat i traje borba za zatiranje srpskog nasleđa u kojoj albanski šovinisti nisu usamljeni – isto se događa u Crnoj Gori i Hrvatskoj. Nužna je mobilizacija srpskih institucija.

Ovo upozorava za Sputnjik istoričar Miloš Ković povodom novog filma iz serijala „Koreni Albanaca“ čiji je autor albanski novinar Marin Mema, a koji se emituje na albanskoj Top TV. Film je posvećen navodnom vekovnom planu Srba da ponište sakralnu istoriju Albanaca, a povodom tih brutalnih falsifikata reagovalo je Ministarstvo za kulturu Srbije.

Dok je, kada se govori o Crnoj Gori, Hrvatskoj ili BiH, reč o, kako Ković napominje, bivšim Srbima kojima je potrebna potvrda pravednosti prelaska u drugi identitet, kada je u pitanju falsifikovanje istorije koju sprovode albanski šovinisti, treba razumeti da genocid nad srpskim narodom koji su počinili sada prati pokušaj kulturnog zatiranja svakog traga Srba na Kosovu i Metohiji.

Srbiji objavili kulturni rat

Polemisati sa besmislenim tvrdnjama iznesenim u filmu, prema Kovićevim rečima, nema smisla.

„Ali, itekako ima smisla mobilisanje našeg društva i kulturnih institucija, Ministarstvo kulture, SANU i drugih institucija u odbranu onoga što je naše. Ne možemo da okrećemo glavu na drugu stranu i da odmahujemo rukom zato što iza ovog filma stoji ozbiljna podrška. Koliko sam mogao da vidim, reč je uglavnom o Albancima iz SAD. To su lobističke strukture koje ne treba potceniti“, kaže Ković.

Srbi su, prema navodima Meminog filma, počev od Stefana Nemanje, prisvajali albanske hrišćanske bogomolje, jer, po njemu, Albanci su autohtono balkansko stanovništvo – Iliri.

Srbi su preuzimali albanske crkve, kao što su Gračanica, Bogorodica Ljeviška ili Dečani (koje je gradio Albanac iz Kotora), nasilno slovenizovali imena stanovnika, otimali katoličke bogomolje... Uz to, da pomenemo još jedan detalj, gospodar Zete Đurađ Balšić, za Memu i njegove sagovornike je Albanac po imenu Đerđ Balša.

Radi se o nastavku genocidnog plana, prema kome, nakon izvršenog genocida, sledi monopolizacija prošlosti, navodi naš sagovornik i to nije prvi put u istoriji sveta. Kao primere, Ković navodi genocid nad Jermenima, genocid nad starosedocima američkog kontinenta, ali i genocid nad Srbima u NDH.

„To što se sada radi na Kosovu i Metohiji deo je onoga što smo mnogo puta videli. Sada je ključno kako će se pisati istorija genocida koji je izvršen nad srpskim naorodom, genocidu koji je počeo mnogo ranije, po nekim istoričarima još 1878, u vreme stvaranja Prizrenske lige. Neki misle da je počeo 1690“, kaže Ković.

Niko na Balkanu nije „čistokrvan“

Upravo ta, 1690, kada se dogodila Velika seoba Srba, počelo je naseljavanje Albanaca na Kosovo i Metohiju, dodaje on. Prema svim dostupnim izvorima iz Srednjeg veka, Albanaca na tim prostorima nije bilo.

„Oni se, prema izvorima, na tlu Albanije pojavljuju tek od 11. veka. Na Kosovu i Metohiji ih nema i naseljavanje počinje posle 1690. Tvrditi 2020. da neki narod potiče od Ilira potpuna je besmislica. Etnički čisti narodi na Balkanu ne postoje. Oni su mešavina različitih etničkih i kulturnih slojeva. To zna svako ko se bavi istorijom. U istoj meri u kojoj Albanci tvrde da su potomci Ilira i mi možemo da tvrdimo da smo potomci Ilira“, objašnjava Ković.

Pošto dokaza o uništenju starosedelaca Balkana nema, moralo je da dođe do stapanja i spajanja raznih naroda, dodaje on i ističe da je u ovakvim raspravama najvažnije pitanje identiteta.

„Šta je identitet? Da li se identitet i dalje tumači po germanskim teorijama „krvi i tla“ iz XIX veka, što je dominantno u albanskoj nauci, a što je i naučno neodrživo, ili je identitet kultura nastala kroz istoriju. U tom smislu, ako se držimo istorijskih činjenica, onda su Albanci nova pojava, ne samo na Kosovu i Metohiji, nego i na Balkanu“, kategoričan je Ković.

Projekat Zapada

Međutim, prema njegovim rečima, trebalo bi obratiti pažnju na dve činjenice. Prvo, teorija da je sve što postoji na Balkanu albansko je zvanična teorija albanske istoriografije. Drugo, iza tog projekta stoji Zapad.

„Ono što je nama potrebno je gubitak poslednje iluzije o onome što se događa na Kosovu i Metohiji, u Crnoj Gori, Hrvatskoj, u BiH. Naša namera nije da se stanovništvo mobiliše za nove nacionalističke ratove, nego da se takvi ratovi u budućnosti spreče, a pogotovo da se spreči da se srpskom narodu dogodi ono što mu se na Kosovu i Metohiji dogodilo 1999. i 2004. i što mu se događalo ranije“, kaže Ković.

Kako sprečiti ponavljanje genocida mogu nam pomoći lekcije koje su iz genocida izvukli Jermeni, Jevreji i neki drugi narodi, zaključuje Ković.

Memin film deo je serijala pod nazivom „Koreni Albanaca“, a u ostalim epizodama ovog serijala govori se, na primer, o zaveri Grka da se Albanci iskorene, ili o tome da se u Lješu krije tajna večitog postojanja Albanaca na Balkanu.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala