Trenutno novinari po ugovoru vrše selekciju članaka medijskih kuća, naslove i slike koji će biti objavljeni na sajtu MSN, prenosi Tanjug.
Ove zadatke medijske proizvodnje uskoro će obavljati veštačka inteligencija, rekli su izvori za Sijetl tajms.
Kompanija „Majkrosoft“ pak navodi da je reč o redovnoj analizi poslovanja, piše Bi-Bi-Si.
„To može rezultirati povećanim investicijama u neke oblasti i s vremena na vreme, promenama u drugim. Ove odluke nisu rezultat trenutne pandemije“, navodi kompanija.
„Majkrosoft“, kao i druge tehnološke kompanije, plaća medijskim organizacijama upotrebu njihovog sadržaja na svom sajtu.
Ali zapošljava i novinare koji odlučuju o tome koje priče će se objaviti i kako će biti prezentovane.
Krajem juna oko 50 novinara po ugovoru izgubiće posao, ali će ostati oni koji su zaposleni sa punim radnim vremenom.
„Demorališuće je pomisliti da mašine mogu da nas zamene“, rekao je jedan od novinara kojima preti otkaz.
„Majkrosoft“ je jedna od mnogih tehnoloških kompanija koje eksperimentišu sa takozvanim robotizovanim novinarstvom u cilju smanjenja troškova. Kompanija Gugl takođe investira u ispitivanje takvog oblika rada.