Naučnici otkrili najraniji slučaj da je meteorit ubio čoveka

CC0 / / Meteorit
Meteorit - Sputnik Srbija
Turski naučnici pronašli su dokaz o, kako se veruje, najranijem zabeleženom slučaju da je meteorit ubio čoveka koji se odigrao 22. avgusta 1888. godine.

Taj podatak, koji su otkrili pretražujući državnu arhivu, naučnici su objavili u žurnalu „Meteoritics & Planetary Science“.

Ovaj neobičan slučaj dogodio se u selu Sulejmanija, koje je nekada pripadalo Osmanskom carstvu, a spisi pokazuju da je lokalno stanovništvo tada prijavljivalo da su videli „ogromnu vatrenu loptu“ na nebu.

„Skoro svaki događaj je zabeležen u arhivi: prirodne nepogode, finansije, prepiske vlade... I ako ste kinuli, to je na neki način registrovano“, izjavio je za portal „Spejs“ Ozan Unsalan, vanredni profesor katedre za fiziku na Univerzitetu u Istanbulu.

On je rekao da je jedan od mogućih razloga što se na ove dokaze čekalo dugo činjenica što većina rukopisa nije na engleskom jeziku.

U dokumentima se navodi da je u selu Sulejmanija meteorit ubio jednog čoveka, dok je drugi teško povređen i ostao paralizovan.

Naučnici su pronašli tri pisma u kojima se opisuje taj događaj o kojem je obavešten i Abdul Hamid II, 34. sultan Otomanskog carstva.

U poslednjem veku, a i tokom 2000-ih, ima nekoliko dokumentovanih slučajeva da je meteorit pogodio ljude.

Godine 1954. stanovnicu istočne Alabame u Americi, En Hodžis, pogodio je deo meteorita težak 3,8 kilograma koji je probio krov njene kuće dok je spavala.

Pre samo 11 godina nemačkog 14-godišnjeg tinejdžera iz Nemačke, Gerita Blanka, pogodio je deo meteorita veličine graška.