Kriza se poklopila i sa tehnološkom revolucijom i prelaskom na električna vozila koja zahtevaju daleko manje radnika.
Radnici koji su godinama proizvodili motore i menjače u fabrikama automobila dobiće otpremnine ili će biti otpušteni kao višak. Njih će kažu analitičari zameniti znatno manje radnika drukčijeg profila za proizvodnju elektro-vozila, prenosi RTS.
Najviše radnih mesta biće ukinuto u Evropi naročito u Nemačkoj. Manji broj radnika znači i manji broj menadžera, jer se troškovi moraju svesti na minimum.
„Počinjemo sa novom erom u automobilizmu, a biće i otpuštanja radnika. Obezbedili smo bogate otpremnine za njih s kojima će i sindikati i radnici biti zadovoljni jer će moći da pokrenu sopstveni biznis“, rekao je Olega Kaleus iz „Dajmlera“.
Većina proizvođača automobila zaustavila je proizvodne trake na najmanje mesec dana, što bi na kraju godine dovelo do 19 miliona vozila manje nego što je planirano.
Zbog korona virusa očekuje se znatno smanjenje prodaje u aprilu, kako u Severnoj Americi, tako i u Evropi, pošto će oporavak od pandemije verovatno biti spor.
„Neki balans očekujemo da uspostavimo tek krajem godine. Ako je pad prodaje naftinih derivata 50 odsto to je dobar pokazatelj da će tržište 2020. biti manje za 40 do 50 odsto, a to je veliki udar koji se može podneti samo racionalizacijom“, dodaje Kaleus.
Kina je započela proizvodnju automobila, zbog čega se očekuje da će pad njihove prodaje biti manji od svetskog proseka i da će iznositi oko 12 procenata.
Pojedini stručnjaci iz auto-industrije smatraju da su sve velike regije ušle u ekonomsku recesiju i da brzi oporavak više nije realan.
Pročitajte još: