Proizvodne trake Folksvagena od juče su ponovno u pogonu. Počela je proizvodnja automobila u tvornici u Cvickauu. Za oko 1.500 radnika time je okončana pauza zbog pandemije korona virusa. To je prva tvornica Foksvagena koja ponovno počinje raditi na proizvodnji vozila u Nemačkoj, potvrdilo je ministarstvo privrede u saveznoj pokrajini Saskoj. U stvari, je to i prvi nemački pogon koji ponovno proizvodi automobile.
Zaposlenici su od danas na poslu i u tvornici u Kemnicu, a tamo će proizvodnja vozila službeno krenuti od 27. aprila, baš kao i u Drezdenu. Uskoro kreće proizvodni proces i u fabrikama u Volfsburgu, Emdenu i Hanoveru.
Stroga pravila higijene
Po navodima iz centrale nemačkog automobilskog diva iz Volfsburga, u svim tvornicama Folksvagena na snazi su stroga pravila higijene, odnosno radnici se moraju pridržavati propisanog rastojanja od minimalno 1,5 metara.
„S gotovo 100.000 radnika u više od 800 poduzeća, automobilska industrija je jedna od najvažnijih branši saske privrede. Signal Folksvagena, odluka o ponovnom pokretanju proizvodnje, pozitivno će se odraziti na tržište rada u Saskoj“, kazao je ministar privrede te istočnonemačke pokrajine Martin Dulig.
Iz Folksvagena su poručili da bi uskoro (od 3. maja) trebalo da počne raditi i Folksvagenova fabrika u Tenesiju (SAD).
Dajmler s gubicima
Već u ponedeljak, Dajmler je pokrenuo proizvodnju motora u svojoj tvornici u Hedelfingenu kod Štutgarta. Od ponedjeljka rade i dobavljači delova, fabrika kamiona u Vortu i Dajmlerov pogon u Untertirkhajmu, potvrdio je portparol koncerna Jerg Hove.
On je dodao da 1.200 zaposlenika tvornice baterija u Kamencu zbog korone nisu pauzirali, a niko do sada nije morao preći na skraćenu radnu sedmicu:
„Radili smo bez pauze!“
U prvim mesecima ove godine zbog korona-krize drastično je opao promet automobilskih kompanija, prenosi „Kliks“.
Dajmler je potvrdio pad operativne dobiti za čak 78 odsto (na 617 miliona evra). Oko 80 odsto Dajmlerovih zaposlenika u Nemačkoj (ukupno 170.000) trenutno je pogođeno kriznim merama. Od 6. aprila na snazi je skraćeno radno vreme.
Pad potražnje
Prekid proizvodnje u Dajmleru su obrazložili i merama ograničenja koje je donela nemačka vlada (zajedno sa saveznim pokrajinama) ali i globalnim padom potražnje za vozilima.
U prvom kvartalu tekuće godine Dajmler je prodao 477.400 vozila svoje najvažnije marke Mercedes-Benz, što je za oko 15 odsto manje nego u istom razdoblju protekle godine.