Samo oni koji su rano jutros pristupili platformi „Moja učionica“, mogli su bez problema da urade zadatke i u roku pošalju test, jer je već od deset sati sistem „bagovao“, pa da bi prešli sa zadatka na zadatak bilo je potrebno i po nekoliko minuta, a od 12 sati mnogi nisu čak mogli ni da se uloguju.
Nastavnica srpskog jezika u OŠ „Mihailo Petrović Alas“ Suzana Dašić kaže da se pribojavala da će sistem biti preopterećen, da će biti poteškoća tokom pristupanja platformi i da se to i dogodilo.
Pritužbe đaka i roditelja počele su od 11, 12 sati, počev od onih da đaci koji su se ulogovali nisu mogli za sat vremena da urade test jer im se svako pitanje učitavalo po nekoliko minuta, do onih da ne mogu uopšte da se uloguju.
„Čim je isteklo vreme, automatski su bili izbačeni sa platforme. Imali smo i situacije da su dobri učenici, po završetku testa, pokušali da se vrate i provere odgovore i onda im se dešavalo da ne mogu ni napred ni nazad“, priča za Tanjug Dašićeva.
Produžen rok za onlajn probu male mature
Ministarstvo prosvete saopštilo je da je u kraćem periodu tokom testa iz srpskog jezika došlo do preopterećenja sistema, ali da su brzom reakcijom kompanije Komtrejd i Kancelarije za informacione tehnologije aktivirani dodatni resursi, čime su otklonjena usporenja u radu sistema.
Imajući u vidu navedene okolnosti, doneta je odluka da se termin za rešavanje testa danas produži do 21.30 sati, što će biti i u naredna dva dana.
„Da bismo omogućili ravnomerno opterećenje sistema, sugerišemo učenicima sa teritorije AP Vojvodine da testove u naredna dva dana rešavaju u terminu od 8 do 12 sati, učenicima sa teritorije Grada Beograda od 12 do 16 sati, a svim ostalim učenicima u terminu od 16 do 21.30“, navodi se u saopštenju Ministarstva.
Ministarstvo je navelo da, usled okolnosti u kojima se nalazi čitav svet, „uspostavljanje sistema na kojem će samoprocenu znanja sprovesti više od 65.000 učenika, moralo je biti sprovedeno u veoma kratkom roku, ne ostavljajući vremena za detaljno testiranje i fino podešavanje sistema“.
Podsećaju da je cilj onlajn testiranja samoprocena znanja učenika u cilju provere spremnosti za završni ispit, kao i da će svi učenici dobiti priliku za to i da nijedan učenik ne sme i neće biti oštećen.
Pročitajte još: