Potražnja za računarima i laptopovima je porasla, od kako je 15. marta u Srbiji uvedeno vanredno stanje, a glavni razlozi za to su rad i pohađanje nastave od kuće.
Raste prodaja računara i laptopova
Po rečima Milice Radović, marketing menadžera u „Gigatronu“, prodaja uređaja porasla je za oko 30 odsto od polovine prošlog meseca, a odvija se najčešće preko interneta, iako je skoro pola njihovih radnji još uvek otvoreno.
„Trenutno se najviše prodaje preko interneta, iako imamo i maloprodajne objekte koji još uvek rade. S obzirom na to da je skraćeno radno vreme i da ljudi nemaju mogućnost da to obave preko dana, onda se okrenu kupovini putem interneta“, objasnila je Radović.
Ona dodaje da ne kupuju samo fizička, već i pravna lica.
„Svi su bili iznenađeni celom ovom situacijom, niko nije bio spreman, tako da je veliki broj pravnih lica odlučio da kupi laptopove, ali i desktop računare, za zaposlene koji rade od kuće. Primarno su to laptop uređaji“, kaže sagovornica Sputnjika.
Ona je napomenula da su cene računara i laptopova kod njih ostale iste.
Slična situcija je i u „Tehnomaniji“, odakle su nam rekli da je i kod njih potražnja za tim uređajima porasla za 30 odsto, kao i da su glavni razlozi za to isti.
Ni oni nisu povisili cene, a neki uređaji nalaze se na popustu. Prodajni objekti te kompanije takođe rade skraćeno.
Za sve ukućane po računar
Vladimir Dujić, vlasnik servisa računara „PC master“ u Beogradu, kaže da je potražnja za popravkom računara i laptopova bila nešto viša prvih nedelju dana vanrednog stanja, ali da, generalno, nije porasla u velikoj meri i dodaje da su ljudi počeli da koriste mašine koje nisu upotrebljavali godinama.
„Simptomatično je to što su ljudi počeli da ‘vade’ kompjutere iz podruma, garaže, sa tavana i ponovo popravljaju neke mašine koje su davno otpisali. Prosto, ima ih više u kući, svi članovi su na okupu, tako da su jedan ili dva računara, koji su ranije funkcionisali – malo. Zato pokušavaju da maltene za svakog člana u kući obezbede po jedan računar“, objašnjava sagovornik Sputnjika.
Dujić kaže da su cene ostale potpuno iste. U tom servisu rade dve osobe, a radno vreme je skraćeno zbog trenutne situacije, pa su otvoreni radnim danima od devet do 16 sati.
Sličnu situaciju predočili su nam i u servisu „Kselart“ gde kažu da i dalje rade regularno i bez promene cena, kao i da se potražnja za popravkom tih uređaja nije promelnila.
Vanredno stanje zatvorilo neke servise
Stupili smo u kontakt sa još dva servisa, iz kojih su nam rekli da su privremeno obustavili rad zbog vanrednog stanja.
U servisu „Makedonska“ kažu da imaju sličan broj poziva kao i do sada i dodaju da je glavni razlog zvanja kupovina novog laptopa.
Iz razgovora s ljudima iz servisa „Integral“, saznali smo da je potražnja u toku vanrednog stanja opala za oko 30 odsto i da pomažu ljudima samo putem telefona, onoliko koliko je na taj način moguće.