Iako je asortiman platformi za video pozive širok – tu su „Skajp“, „Majkrosoft tims“, „Vebeks“ i druge – „Zum“ je, u doba korone, uspela da postane izuzetno popularna. Ta platforma postoji već devet godina i zauzima svoje mesto među najboljima na svetu za tu namenu, ali, pored jake konkurencije, nije lako steći prednost. Kako se onda to dogodilo?
Internet platforma „Zum“ sve popularnija
Urednik emisije „eJutro“ u RTS, Radomir Lale Marković, objasnio je za Sputnjik da su ljudi sada prinuđeni da brzo počnu da koriste neku platformu za video pozive, a „Zum“ se izdvojio iz dva razloga – jednostavno korišćenje i kvalitetna besplatna usluga.
„Nije potrebno nikakvo posebno predznanje, ništa što bi bilo bitno da biste mogli da koristite tu aplikaciju. Treba da se ulogujete, možete s Fejsbuk ili Gugl nalogom, da skinete aplikaciju, da je pokrenete i onda je koristite uz minimalno kompjutersko znanje“, obrazlaže sagovornik Sputnjika.
Marković objašnjava da je taj servis pouzdan i stabilan, a besplatan video razgovor može da traje do 40 minuta i da ga vodi do 100 ljudi istovremeno. Za neograničenu upotrebu, neophodna je pretplata.
„Zamislite da ste u Vašoj kancelariji i da je ispred vas kolega koji drži prezentaciju, a vi ga gledate. Bukvalno, taj trenutak se kompletno simulira kroz „Zum“ platformu, pa imate utisak da ste fizički prisutni i da gledate u sardžaj koji on deli sa vama, a pritom, možete i da ga komentarišete“, istakao je Marković.
Sredstvo za posao i obrazovanje
„Zum“ je u prednosti jer može da podrži video poziv u kojem učestvuje znatno više ljudi nego na „Skajpu“. Marković kao primer za to daje školske časove, kojima preko „Zuma“ prisustvuje njegov mlađi sin.
„Tridesetoro dece i nastavnici su zajedno na školskom času od 40 minuta. Jedan nastavnik pušta prezentaciju, drugi drži predavanje. Onda ih ispituju, pa se deca javljaju. Razlika je u multikonferenciji, gde vi možete da držite predavanje za 30 dece istovremeno, pa da posle propitujete i da na taj način nastavite nastavu skoro potpuno isto kao da su deca u školi“, kaže Marković.
On dodaje i da su putem „Zuma“ mnogi nastavili da rade svoje poslove – instruktori joge, muzičke i programerske škole, pa čak i škole plivanja, koje drže časove plivanja na suvom.
S druge strane, usluge koje su se i ranije pružale na ovaj način, sada doživljavaju ekspanziju. Naš sagovornik ističe da su u Americi već počeli da razrađuju načine za unapređivanje prezentacije i širenje klijentele.
Razlike između platformi
Poredeći „Zum“ sa „Majkrosoft timsom“, Marković kaže da je osnovna razlika to što su za „Majkrosoft tims“ potrebne legalne kopije „Majkrosoft ofisa“ i „Majkrosoft Vindovsa“, koje ljudi obično imaju u poslovnom okruženju, ali ne i kod kuće.
Naš sagovornik dodaje da je korišćenje „Majkrosoft timsa“ komplikovanije, jer podrazumeva poznavanje „Majkrosoftovog“ okruženja i zahteva predznanje o radu u njihovim proizvodima.
Ipak, Marković tvrdi da „Majkrosoft tims“ nudi više poslovnih opcija od „Zuma“, ali da je „Zum“ u prednosti upravo zbog jednostavnog korišćenja.
Bezbednost podataka
Što se tiče bezbednosti podataka, Marković smatra da nijedna platforma ne garantuje apsolutnu bezbednost na internetu, ali da neke skuplje, poput „Vebeksa“, štite više.
„Ja sam čak video da je britanska vlada preko „Zuma“ držala svoje mitinge, koje su, brže-bolje, ukinuli. Čim su oni to prestali da rade, to znači da sve te platforme uvek mogu da se na neki način zloupotrebe“, istakao je Marković.