On-lajn kupci u on-lajn prodavnicama: Ko će koga da promeni?

© PixabayInternet kupovina
Internet kupovina - Sputnik Srbija
Pratite nas
Onlajn prodaja hrane u Srbiji u poslednjih nekoliko nedelja u vreme vanrednog stanja zbog epidemije virusa korona raste, ali je pitanje da li će uticati na promenu navika kupaca i hoće li i posle krize nastaviti da beleži rast.

Na onlajn panel diskusiji „Onlajn prodaja hrane: nužda ili budućnost?“ razmenjena su mišljenja o porastu onlajn prodaje hrane, problemima u logistici i potrebi da se odgovori na povećanu potražnju.

Polica je ograničen resurs

Sekretar Udruženja za trgovinu PKS Žarko Malinović rekao je da se na početku krize, zahvaljujući dobroj organizaciji s trgovcima, uspelo u stabilizovanju lanca snabdevanja.

On je ukazao da je to što je u prehrambenim prodavnicima više od 80 odsto proizvoda domaćeg porekla razlog stabilnosti snabdevanja u uslovima kada je tražnja bila izuzetno povećana, i kada je 14. i 15. marta prevazišla čak i „pikove“ uobičajene pred novogodišnje praznike.

Voće i povrće u frižideru u marketu - Sputnik Srbija
Albanija: U kupovinu samo uz onlajn aplikaciju
„Kada govorimo o onlajnu, imamo ogroman rast, 100, 200 i 300 odsto, međutim, ako je činjenica da neko ima 150 porudžbina nedeljno i vidite da je taj rast 200 odsto, tu ne možemo govoriti o igri velikih brojeva“, rekao je Malinović.

Malinović kaže da veliki broj malih i srednjih prozvođača hrane nije radio na razvoju onlajn kanala prodaje, ali i navodi da krizu ne treba posmatrati kao nuždu za razvijanje takve vrste prodaje.

„Polica je ograničen resurs i kao takvu je treba posmatrati. Mnogo je važnije da napravimo ceo kanal snabdevanja efikasnijim, to je ono što je problem malih prozvođača“, rekao je Malinović.

Naveo je primer proizvođača kozjeg sira, kao viskokvalitetne hrane, za koga je ključni kanal bio usmeren pre krize na horeka sektor, odnosno na prodaju restoranima i hotelima, a na tržištu ima ukupno manje od 100.000 zainteresovanih potrošača.

© Depositphotos.com / 06photoDa li će onlajn prodaja promeniti navike kupca?
On-lajn kupci u on-lajn prodavnicama: Ko će koga da promeni? - Sputnik Srbija
Da li će onlajn prodaja promeniti navike kupca?

Za takvog proizvođača je rekao da će shvatiti da mu je mnogo jeftnije da uspostavi direktne kanale prodaje ka potrošačima, a to je upravo onlajn prodaja, te da prodavnice služe isključivo za promociju, a ne kao mesto prodaje, prenosi Tanjug.

Ksenija Perčić, suvlasnica Granum brenda, kaže da prodaja raste i u prodavnicama i onlajn i navodi da je u martu prodaja njihovih brendova u trgovinama porasla za 20 odsto, a onlajn prodaja za 32 odsto.

Ko danas nije na internetu, propustio je priliku

Marija Slović, vlasnica Domaćini.rs, kaže da na padinama Ovčara proizvodi sir i kajmak i navodi da se beleži bum u njihovom onlajn šopu koji postoji od 2016. godine.

„Ko danas nije na interentu, taj je zaista ovu priliku propustio“, ističe Slovićeva.

Prodaja hrane preko interenta je, prema njenim rečima, „živa muka“ jer, kako je objasnila, ljudi su na hranu posebno osetljivi i vrlo će se teško odlučiti da probaju nešto preko interneta.

Maja Marković, rukovodilac službe za medije kompanije Mercator S, rekla je da je broj njihovih novoregistrovanih onlajn kupaca i do 10 puta veći, da je usko grlo logistika, te da su u pregovorima s raznim kompanijama koje rade dostavu.

Ivan Minić, osnivač Mojapijaca.rs, koji se u konferenciju uključio iz SAD, ukazao je da se u poslednje vreme zbog krize javljaju razni portali koji imaju problem s dostavom.

„Zato limitiramo broj porudžbina koje možemo da realizujemo“, naveo je Minić.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala