Na gradilištima na kojima je investitor država radi se uobičajeno, bez obzira na prisustvo Kovida-19.
„Trenutno je radno na svim gradilištima na kojima država finansira radove, pa je oko 1.500 radnika uposleno na izgradnji auto-puteva, obilaznica, rekonstrukciji železničkih pruga i izgradnji komunalne infrastrukture“, kaže Rodić za Dnevnik.rs.
Po njegovim rečima, teče i izgradnja stanova za pripadnike snaga bezbednosti u Novom Sadu, Beogradu i Nišu, što takođe finansira Srbija. Ima, kaže, i gradilišta na kojima privatne firme zidaju stambeno-poslovne zgrade za tržište.
Rodić, doduše, nema podatke o tome koliko je trenutno otvoreno takvih gradilišta na kojima privatnici finansiraju poslove, ali ukazuje na podatak Republičkog zavoda za statistiku da je u januaru ove godine izdato ukupno 1.289 građevinskih dozvola, od kojih se 71,6 odsto odnosi na zgrade, a 28,4 na ostale građevinske objekte.
Građevinskim firmama sada je zadatak da, zbog nedostatka obučenih i iskusnih građevinskih radnika, sačuvaju postojeći kadar koji imaju.
Govoreći o trenutnoj situaciji u građevinarstvu, potpredsednik Inženjerske komore Srbije ističe da pandemija za sada nije donela ništa veliko u odnosu na domaće probleme s kojima se i ranije suočavala ta grana privrede.
„I dalje nemamo zanatsku elitu i visokoobrazovane kadrove i nismo uposleni u velikim poslovima čiji je investitor država Srbija, što je domaćim građevinskim kompanijama potrebno da bi opstale, ali i da bi se celokupna građevinska industrija razvijala“, navodi on.
„Starosna struktura radnika na gradilištima kreće se oko 60 godina, pa se radi polako, a neki od njih ne mogu zbog životne dobi više da dobiju dozvolu za rad na visini, a drugih nema“, objašnjava Rodić.
Po rečima potpredsednika Inženjerske komore Srbije, angažovanjem domaćih građevinskih kompanija u kapitalnim projektima građevinarstvo bi stalo na zelene grane, jer će se posle epidemije, izvesno je, manje graditi ne samo kod nas, već i u svetu.