Probijen tunel “Čortanovci” na budućoj brzoj pruzi

© RŽDProbijanje tunela „Čortanovci“
Probijanje tunela „Čortanovci“ - Sputnik Srbija
Pratite nas
Ruski RŽD Internešenel i domaći graditelji završili su, uprkos krizi izazvanoj virusom korona, probijanje desnog tunela “Čortanovci” na budućoj brzoj pruzi od Stare Pazove do Novog Sada.

Direktor ruske kompanije u Srbiji Mansurbek Sultanov, koji je prisustvovao probijanju tunela, dugog oko 1,1 kilometar, najavio je da će cela deonica od Stare Pazove do Novog Sada biti završena u predviđenom roku, odnosno do novembra 2021. godine.

Nakon probijanja i poslednjeg kubika zemlje u desnom tunelu, radnici sa južnog portala su prošli kroz rupu i pozdravili se uz aplaz sa kolegama sa druge strane, preneo je Tanjug.

Sultanov je istakao da je tunel probijen uprkos tome što se radi u otežanim uslovima zbog krize izvazvane virusom korona i da je desna tunelska cev probijena i pre roka, s obzirom da je ranije bilo obećano Vladi Srbije da će to biti učineno polovinom aprila.

Deonicu Stara Pazova-Novi Sad grade ruske železnice zajedno sa domaćim firmama u dužini od 40 kilometara i ona je deo buduće brze pruge od Beograda do Budimpešte koja će biti za brzine vozova do 200 kilometara na sat.

„Ja sam na početku radova na tunelu izjavio da će svi rokovi biti ispoštovani i mi sa invetitorom i resornim ministrstvom i pod kontrolom dve vlade pratimo ovaj projekat. Današnje spajanje južnog i severnog portala tunela je stiglo pre roka“, rekao je Sultanov.

Kako je dodao, probijanje leve tunelske cevi u Čortanovcima, dužine oko 1,1 kilometar, biće završeno u junu ove godine, što je u skladu sa predviđenim rokom.

Istakao je da se ta pruga kroz Srbiju nalazi na trasi železničkog Koridora 10, što je jedan od najvažnijih evropskih pravaca.

© RŽDProbijanje tunela „Čortanovci“
Probijen tunel “Čortanovci” na budućoj brzoj pruzi - Sputnik Srbija
Probijanje tunela „Čortanovci“

„Imamo danas 1.000 radnika angažovanih na ovom projektu obzira na sve okolnosti. Korona ne ometa radove, ali mi radimo poštujući sve propise i naredbe države Srbije“, rekao je Sultanov.

On je pročitao pismo ambasadora Rusije Aleksandra Bocan-Harčenka koji izrazio veliko zadovoljstvo zbog završetka probijanja desne tunelske cevi i čestitao izvođačima i istakao da je to veoma važna etapa u realizaciji projekta.

„Van sumnje je da je to najvažnija faza izgradnje savremene železnicke pruge Beograd - Budimpešta, koja će postati neodvojiv deo mreže brzih pruga u Evropi. Realizacija projekta će učiniti Srbiju jačom na infrastrukturnom planu, a naše narode još bližim!“, naveo je Bocan-Harčenko.

Ogromnu zahvalnost zaslužuje rukovodstvo Srbije predsednik Aleksandar Vučić, premijerka Ana Brnabić i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, kao i drugi odgovorni zaposleni u srpskim ministarstvima i ustanovama, koji pružaju svestranu podršku realizaciji ovog ambicioznog poduhvata, poručio je ambasador.

„U ovom teškom periodu vidimo sa kakvom upornošću srpska vlada čini sve što je moguće kako bi sačuvala živote svojih građana i građana Rusije, koji se nalaze ovde, na čemu smo posebno zahvalni, donosi odlučne mere za sprečavanje širenja infekcije izazvane virusom korona, trudi se da sačuva ekonomski potencijal zemlje i da spreči socijalnu tenziju u društvu“, istakao je amabasador.

Rusija je uvek bila i biće rame uz rame sa Srbijom, čak i u najtežim vremenima, i nastaviće i ubuduće da pruža pomoć i saradnju bratskom srpskom narodu, zaključio je Bocan-Harčenko u pismu.

Ukupna dužina obe tunelske cevi je 2.242,5 metra, a danas je probijena desna cev, dužine 1.086,5 metara.

Trasa tunela prolazi kroz složene rudarsko-geološke uslove u vlažnom tlu, a sa stane severnog portala tunel izlazi u zonu klizišta u granicama nacionalnog parka Fruška Gora.

Trenutna realizacija radova na tom objektu iznosi 86 odsto.

U okviru istog projekta, u toku je izgradnja i dvokolosečnog vijadukta „Čortanovci“, dužine tri kilometra.

Vrednost radova na izgradnji tunela i vijadukta „Čortanovci“, koji se finansira iz kredita Ruske Federacije za modernizaciju srpske železnice, iznosi 337,6 miliona dolara.

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala