Prodaja jaja je porasla za 44 odsto u nedelji završenoj 14. marta, u odnosu na godinu dana ranije, pokazuju najnoviji podaci agencije za tržišna istraživanja Nilsen, prenose Nezavisne novine.
Volmart i drugi veliki trgovinski lanci uveli su poslednjih dana ograničenja na kupovine jaja, sredstava za čišćenje i drugih proizvoda za kojima vlada velika potražnja.
„Potrošači panično kupuju, slično kao kad imamo najavljene jake snežne oluje, kupuju osnovne potrepštine, mleko, hleb, toalet papir i jaja“, kaže Brajan Moskogjuri, direktor i analitičar u firmi Urner Beri za istraživanja tržišta proizoda.
Maloprodavci, kaže, naručuju i do šest puta više od uobičajene količine jaja koju su nabavljali, a potrošene su i zalihe koje su proizvođači počeli da prave za Uskrs.
Veleprodajne cene jaja u SAD su porasle za 180 odsto od početka marta, prema podacima Urner Berija, koji na dnevnom nivou objavljuje pokazatelje o kretanjima u ovoj industriji.