Najžilavije stvorenje na svetu može da živi u grotlu vulkana, a opstaje i u svemiru /video/

Vodeni medvedi ili dugoživci istinski su fascinantna, sićušna bića, a zoolog koji ih je otkrio zapazio je da podsećaju na mikroskopske medvede.

Veličine su između nekoliko mikrona i jednog milimetra. Imaju osam nogu i žive u vodi, mahovini i algama. Otkrio ih je nemački zoolog Johan Geze krajem 18. veka, koji im je nadenuo neobičan naziv jer su ga podsećali na medvediće.

Smatraju se najizdržljivijim stvorenjima na svetu. Pronađeni su u grotlu vulkana, na Antarktiku i u morskim dubinama, a 2007. su ga astronauti testirali i na uslove u svemiru. Primerci vodenog medveda uspeli su da prežive svemirski vakuum i sunčevo zračenje celih deset dana. Mogu podneti hiljadu puta veću količinu radijacije od ljudi i šesterostruko veći pritisak nego što je prisutan u Marijanskom rovu, najdubljoj tački na Zemljinoj površini.

U nepovoljnim uslovima stupaju u poluosušeno stanje kriptobioze, u kojoj mogu ostati i nekoliko decenija. Ispuštaju svu vodu iz organizma, a organe oblažu svojevrsnim šećernim gelom. Naučnici veruju da ova bića postoje već pola milijarde godina, što znači da su preživela svih pet masovnih istrebljenja živih vrsta.

Pročitajte i: