Koronavirus i mere za njegovo suzbijanje su doslovno zaustavili prodaju automobila u Kini. U prvoj polovini februara zabeležen je pad od čak 92 odsto, a u prvoj nedelji meseca na izmaku neverovatnih 96 odsto. Prevedeno, to znači da se u celoj Kini dnevno prodavalo tek 811 novih automobila, prenosi „Indeks.hr“.
Prve procene kineskog klastera za posebna vozila kažu da će se tržište delimično oporaviti ponovnim otvaranjem prodajnih salona, ali i nekim novim merama. Među njima se najviše očekuje od jedne mere, a to je uvođenje i promocija onlajn-prodaje automobila s uključenom dostavom na adresu.
Među prvima je reagovao „Gili“, koji je odlučio da svakom kupcu automobil doveze do kućnog praga. Pojedini proizvođači su objavili kako ne planiraju do polovine marta da otvore salone, ali i kako će uvesti onlajn-prodaju i dostavu. Među njima su „Tesla“, „Mercedes“ i „Be-Em-Ve“, javlja „Autonjuz Jurop“.
Automobilska industrija je ovako drastičnim padom prodaje na kineskom tržištu pretrpela velik udarac, a ne očekuje se da će tu stati. Ako se blokada nastavi, mnogi proizvođači će biti suočeni s nestašicom delova, a to će značiti i delimično ili potpuno obustavljanje proizvodnje. Među njima su i „Fijatovi“ pogoni u Srbiji koji koriste delove iz Kine.