Što vam više vremena treba da stignete do "Ikeine" radnje, više ćete moći da kupite, piše Forbs, a prenose Nezavisne.
"Kupujte svojim vremenom" (Buy with your time) poruka je koju švedski lanac šalje u svet, najpre iz Dubaija. Sve što treba da uradite jeste da kasirima pokažete istoriju svog kretanja na telefonu koju je zabeležila aplikacija Gugl mep. To će biti dokaz koliko ste vremena potrošili putujući do prodavnice.
Iako je u pitanju novina koja se odnosi isključivo na "Ikeu" u Dubaiju u pitanju je potez koji širom otvara vrata ka važnim i radikalnim promenama kada je reč o kupovini i odnosu potrošača prema brendovima.
Nov način plaćanja uvodi se istovremeno sa otvaranjem "Ikeine" nove radnje u Džabel Aliju, kvartu Dubaija prilično udaljenom od centra grada. Nema sumnje da će zbog nove "monete" kupci češće dolaziti u "Ikeu", provoditi više vremena u radnji, a samim tim i kupovati više.
Ideja iza ovog poteza je da potrošači troše beskonačno mnogo vremena da bi stigli do "Ikeinih" prodajnih objekata jer su oni najčešće smešteni na samom kraju grada. U skladu s tim, uvedena je cena za svaki proizvod u "vremenskoj moneti", čija vrednost je formirana na osnovu prosečnih primanja u Dubaiju.
Na taj način, osim u dirhamima, potrošači u Dubaiju mogu plaćati ukupnim vremenom koje su potrošili na "Ikeu".
"Pre nego što smo pokrenuli kampanju, shvatili smo dve stvari: vreme je danas dragoceno i kupci troše ozbiljnu količinu vremena da bi došli do naših radnji, koje su nekad daleko od centra grada", navode u "Ikei Dubai" i naglašavaju da je zbog toga važno nagraditi potrošače i odužiti im se.
Iako mogućnost ovakvog plaćanja deluje idealno, postoji i druga strana medalje – ako želite da naplaćujete vreme koje trošite dolazeći do prodavnice, morate biti voljni da predate podatke o svom kretanju i to i prošlom i budućem.
Drugim rečima, ističe Forbs, u pitanju je način da se učini normalnijom ideja da je u redu dozvoliti da naše kretanje neko prati dok god nešto dobijamo "džabe".