S obzirom na to da je procena rasta projektovana na 4,8 odsto, ukupni pad profita iznosiće 8,2 procenta, saopštila je IATA.
Po tom scenariju, gubitak prihoda iznosiće 27,8 milijardi dolara za avio-kompanije u azijsko-pacifičkoj regiji. Najveće gubitke zabeležiće kompanije iz Kine, čiji se pad profita samo na domaćem tržištu procenjuje na 12,8 milijardi, preneo je RTS.
Prema istom scenariju, kompanije koje posluju van tog regiona izgubiće 1,5 milijardi dolara, pod pretpostavkom da je pad tražnje ograničen samo na azijska tržišta.
Ukupno uzevši, gubitak će na globalnom nivou iznositi 29,3 milijarde dolara.
Taj gubitak će, prema procenama IATA, prilično umanjiti procene globalnog rasta za 2020. godinu.
Procene su, kako se navodi u saopštenju, slične onima koje tokom epidemije SARS-a. Tada je šestomečni period naglog pada propraćen jednako brzim oporavkom. U 2003. godini, SARS je bio odgovoran za pad od 5,1 odsto prihoda azijsko-pacifičkih aviokompanija.
To sve važi, ukoliko se epidemija zadrži pretežno u Kini. Ako bi se epidemija proširila na azijsko-pacifička tržišta, onda bi uticaji na avio-kompanije iz drugih regiona bili i veći.
"Procenjujemo da će se globalni saobraćaj zbog koronavirusa smanjiti za 4,7 odsto, što bi moglo značajno da umanji rast koji smo prethodno prognozirali i da izazove prvi ukupni pad potražnje od krize koju je izazvao SARS 2003. godine. I taj bi se scenario pretvorio u gubitak prihoda od 29,3 milijarde dolara", rekao je Aleksandre de Žinik, generalni direktor IATA.
Naveo je da avio-kompanije donose teške odluke za smanjenje kapaciteta, a u nekim slučajevima i ukidanja linija, a da će niže cene goriva pomoći nadoknađivanju nekih izgubljenih prihoda.
"Ovo će biti veoma teška godina za avio-kompanije", rekao je Žinik.