Zašto je tako, ako se slažemo u uverenju da govorimo o jednom od najvećih stvaralaca u srpskoj književnosti druge polovine 20. veka, o „okeanu Pekić“ koji je, po duhu i zamahu, i danas neprevaziđen i neuporediv? Šta se sve našlo u njegovom grandioznom opusu, kakve nam je poruke autor „Zlatnog runa“ ostavio za budućnost i da li smo i to zaboravili – neka su od pitanja na koje odgovore daju Petar Arbutina, direktor izdavačkog sektora „Službenog glasnika“ i Nenad Nikolić, profesor Filološkog fakulteta u Beogradu, aktuelni dobitnik nagrade „Nikola Milošević“.
Kakve je izazove pred umetnički ansambl postavila duodrama „Lažnjivice“, najnoviji komad Nikolaja Koljade koji je imao praizvedbu pre nekoliko večeri na sceni „Ateljea 212“, za „Orbitu kulture“ otkriva reditelj predstave Stefan Sablić.
Da li operska umetnost može da izađe iz stega gvozdenog repertoara i obogati se novim delima koja joj jedino i mogu garantovati izvesnu budućnost, pitanje je na koje za Sputnjik odgovara bariton Miodrag D. Jovanović, a povodom jubileja – 100 godina srpske opere i predstave „Madam Baterflaj“, kojom je i otpočela jedan vek duga istorija ove kuće.
Iz kakvih se i koliko tananih opažaja i oseta stvara poezija, šta je sve potrebno da se uobliči prva reč stiha, objašnjava Đorđe Despić, prvi pesnik koji je poneo visoko priznanje „Miloš Crnjanski“ za poetski prvenac „Pesme i drugi ožiljci“.