Potpis Risija na okvirni sporazum usledio je nakon potpisa Arnora Sigurjonsona, generalnog direktora islandskog Ministarstva spoljnih poslova.
Inače, tehničkim sporazumom iz 1999. godine komandant Kfora zadržao je nadležnost u obezbeđivanju donjeg vazdušnog prostora iznad KiM, koji je, inače, zatvoren za civilni avio-saobraćaj, osim za letove do prištinskog aerodroma.
„Finalizacija ovog sporazuma je važan korak u procesu osnivanja svih potrebnih uslova za otvaranje novih ruta u donjem vazdušnom prostoru Kosova na siguran i propisan način“, navodi se u saopštenju kancelarije Kfora, a to će, napominje se, „doprineti i stalnim naporima na unapređenju normalizacije odnosa između Beograda i Prištine u okviru dijaloga pod pokroviteljstvom EU“.
„Razvoj novih avio-linija odvija se u okviru NATO sastanaka za normalizaciju balkanskog vazdušnog prostora (BANM), pod vođstvom NATO-a, i uz učešće svih relevantnih aktera“, navedeno je u saopštenju Kfora.
Sporazum koji je potpisao komandant Kfora još jedan je korak bliže uvođenju avio-linije Beograd-Priština. Podsetimo — nedavno je potpisano pismo o namerama između Ministarstva privrede Srbije i kompanije „Lufthanza“ za uspostavljanje te avio-linije, posle 20 godina pauze. Pismo o namerama potpisano je u američkoj ambasadi u Berlinu, u prisustvu ambasadora SAD i specijalnog izaslanika američkog predsednika za dijalog Beograda i Prištine Ričarda Grenela i američkog savetnika za nacionalnu bezbednost Roberta O'Brajana.
Nedavno je i Vlada Srbije formirala radnu grupu za normalizaciju vazdušnog saobraćaja na Balkanu i ona bi trebala da nađe način i za ponovno uspostavljanje komercijalne avio-linije Beograd-Priština.