U blogu za „Jahu njuz Japan“, Kentaro piše da je taj avion 1962. godine postavio svetski rekord, ostvarivši brzinu od 2.981,5 kilometara na sat na putanji od 500 kilometara u radijusu od 80 kilometara.
U tome ga niko nije prestigao.
„Cilj SSSR-a prilikom stvaranja tako brzog lovca bio je da dâ odgovor na američke avione proizvedene 1960-ih godina klase 3M. To su avioni A-12 ’blekbrd‘ i strateški bombarderi HV-70“, podseća vojni analitičar.
Kentaro takođe navodi da su tvorci aviona uspeli da reše i problem izuzetno visokih temperatura prilikom razvijanja brzine.
Osmišljene su specijalne metalne legure velike otpornosti na visoke temperature i izdržljivosti, za razliku od aluminijumskih.
MiG-25 je postavio rekord i u brzini penjanja aviona — maksimalnu visinu od 35.000 metara avion je dostizao za četiri minuta i 11 sekundi.
Na avion je bio postavljen i veliki radar i četiri rakete dometa 80 kilometara.
Poslednji pobednik iz plejade brzih supersoničnih aviona MiG-25 već 50 godina gordo stoji na pijedestalu kao kralj brzine, zaključuje japanski stručnjak.