U najvećoj švedskoj kompaniji koja posluje u Srbiji „Transkom“ smatraju da visok nivo poznavanja stranih jezika privlači strane investicije u našu zemlju.
„Engleski je jezik inovacija, tehnologije, diplomatije i nezavisno od toga da li ste prodavac u supermarketu, učenik, profesionalni sportista ili profesor na univerzitetu, pretpostavka je da u budućnosti nećete moći bez njega“, kaže Violeta Petrović-Pilipović iz „Transkoma“.
Procene su, kako dodaje, da engleski već sada uči 1,5 milijardi ljudi i zbog toga počinje da se pravi razlika između onih koji govore bolje i onih sa lošijim znanjem.
„Visok stepen poznavanja jezika u Srbiji primećuju i naši saradnici za englesko tržište. Hvale nas zbog pravilne gramatike i izostanka specifičnog akcenta“, ističe Petrović-Pilipović.
Beograd se, prema njenim rečima, kotira u kategoriji gradova sa visokim poznavanjem engleskog, navodi se u saopštenju „Transkoma“.
„To je, između ostalog, posledica stranih investicija, razvoja IT industrije, pozicioniranja glavnog grada kao turističke destinacije i dominantne pozicije engleskog kao stranog jezika u srpskim školama“, objašnjava ona.
Petrović-Pilipović napominje da su, osim za engleski, Srbi talentovani i za druge jezike, te da je srpsko tržište jedno od retkih na kom „Transkom“ posluje na 13 jezika.
„Naša predstavništva u drugim državama najčešće posluju na dva jezika — maternjem i engleskom, i to je ono što izdvaja Srbiju. Osim za relativno česte jezike, kao što su nemački, engleski, francuski i španski, u Srbiji smo, između ostalog, uspeli da pronađemo govornike holandskog, norveškog i poljskog jezika“, navela je Petrović-Pilipović.
Poznavanje stranih jezika je značajno zbog ekonomskog, tehnološkog i kulturnog pozicioniranja države na međunarodnom nivou, poručuju iz „Transkoma“ i zaključuju da, usled rasprostranjenosti nekih stranih jezika, kvalitet postaje presudan kada su u pitanju odluke o internacionalnim projektima i investicijama.