Aplikacija sa milijardu korisnika: Kongres SAD je kontroliše, a podaci se čuvaju u Kini

Pratite nas
„Tik-tok“, aplikacija za stvaranje i deljenje video-snimaka, ima više od milijardu korisnika širom sveta, a posebno je popularna među mlađim tinejdžerima.

Iako je aplikacija prvo „osvojila“ Sjedinjene Države, brzo se proširila i u ostale delove sveta.

U brzom svetu društvenih mreža, „Tik-tok“ je najnoviji hit koji polako, ali sigurno, osvaja i region. „Tik-tok“ pre svega služi za snimanja i deljenje kratkih video-snimaka do 15 sekundi.

„Tik-tok“ je velika pretnja konkurentnim aplikacijama, poput „Fejsbuka“ i „Instagrama“. Kada je reč o preuzimanju aplikacije, sada već ima više od milijardu korisnika ili 500 miliona dnevno aktivnih korisnika, prenosi B 92.

„Tik-tok“ je mahom zaludeo mlađe tinejdžere, sve one koji u onlajn svetu traže novi način komuniciranja i izražavanja, prenosi „Poslovni dnevnik“.

Poznato je da „Fejsbuk“ kao najpopularnija društvena mreža ima problema s privlačenjem najnovijih naraštaja tinejdžera koji traže svoj onlajn kutak. „Snepčet“ je i dalje vrlo popularan, tu je i „Instagram“ kada se radi o objavljivanju fotografija i video-snimaka, a sada i „Tik-tok“.

S obzirom na jednostavnost korišćenja i dostupnost alata za izradu video-snimaka, ta mreža je kreativna i inovativna. Naravno, kao i kod drugih društvenih mreža, postoje potencijalni rizici, poput izloženosti neprimerenim sadržajima i deljenja previše ličnih informacija s nepoznatim osobama, što svakako uvek treba imati na umu.

CC0 / Pixabay / Mobilni telefon
Aplikacija sa milijardu korisnika: Kongres SAD je kontroliše, a podaci se čuvaju u Kini - Sputnik Srbija
Mobilni telefon

Vrtoglav uspon kompanije

Na „Tik-toku“ svako može da snimi video i „ulepša“ ga uz pomoć raznih filtera i neizostavnu muzičku podlogu i tako se izrazi i privuče publiku. Za gledanje videa registracija nije potrebna, ali je, za dalju interakciju i objave, neophodna registracija.

Inače, radi se o kineskoj aplikaciji koja je lansirana 2016. u Kini, a godinu kasnije pojavila se na svetskom tržištu kao „Tik-tok“.

Tri meseca kasnije, privatna kompanija „Bajtdens“ prikupila je toliko novca da je kompaniju dovela do vrednosti od 75 milijardi dolara, a njen osnivač Zang Jiming dodao je milijarde svojoj „vrednosti“.

Prema „Forbsu“, bogatstvo mu se procjenjuje na 16,2 milijarde dolara, po čemu je deveti na lestvici kineskih milijardera.

Zang je tridesetpetogodišnji softverski inženjer koji nakon niza investicija u kompaniju sada poseduje 24 odsto „Bajtdensa“.

S obzirom na zategnute odnose između Sjedinjenih Država i Kine, SAD su pre tri godine otvorile istragu pod okriljem nacionalne sigurnosti. Naime, „Bajtdens“ je tada akvizirao „Mjuzikal“, aplikaciju iz Santa Monike, koja je znatno pridonela sadašnjim funkcionalnostima „Tik-toka“. A saslušanje „tiktokovaca“ održano je tačno pre mesec dana.

Tada su predstavnici „Tik-toka“ poručili da su i dalje posvećeni saradnji s Kongresom SAD, te da čine sve da zaštite privatnost i sigurnost podataka američkih korisnika i promociju slobodnog izražavanja.

Budući da se radi o vrlo popularnoj aplikaciji, američki nadzor je i dalje prisutan, jer je „Tik-tok“ prva platforma, od pojave društvenih medija koji su popularni širom sveta, razvijena u Kini, što, čini se, generiše mnoge probleme. Sve su češća upozorenja da se podaci čuvaju na kineskim serverima, gde mogu biti prosleđeni kineskim vlastima.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala