Kampanju „Da se bolje razumijemo“, SNV je pokrenuo pre dva meseca, s ciljem skidanja stigme sa ćirilice i srpskog jezika.
Kampanja je krenula povodom sednice vukovarskog Gradskog veća o ravnopravnoj upotrebi hrvatskog i srpskog jezika i latinice i ćirilice u tom gradu, koja uprkos Ustavu i Ustavnom zakonu o pravima nacionalnih manjina još uvek nije sprovedena. Nastavljena je postavljanjem oglasa kojim se u novembru pozivalo na zajedničko gledanje fudbala i nogometa, odnosno utakmica Crvene zvezde i Dinama u fudbalskoj Ligi šampiona, da bi danas SNV postavio plakate sa imenima troje predsedničkih kandidata, koji, kako se navodi, po anketama imaju najveću podršku među biračima.
Jer Hrvatska zna ćirilicu. pic.twitter.com/GcMoItfeTP
— Srpsko narodno vijeće (@SrpskoV) December 5, 2019
Na „džambo“ plakatima su napisana imena Kolinde Grabar Kitarović, uz njen slogan „Predsjednica. Jer Hrvatska zna“, Zorana Milanovića — „Normalno, predsjednik s karakterom“ i Miroslava Škore — „Sad il' nikada“, napisanim na ćirilici, uz logo SNV-a i slogan kampanje „Da se bolje razumijemo“.
„Postavljanje ’džambo‘ plakata deo je nastavka kampanje SNV-a, pokrenute s ciljem skidanja stigme sa ćirilice kao pisma. Postavili smo plakate sa predizbornim sloganima troje predsedničkih kandidata napisanim na ćirilici. Kako smo i najavili, kampanja odgovara na aktuelni društveni trenutak, a to su trenutno predsednički izbori. Nastojimo da promovišemo ćirilicu kao ravnopravno pismo i Srbe kao ravnopravne građane Republike Hrvatske“, rekao je za hrvatski portal „Novosti“ predsednik SNV-a Boris Milošević.
Milošević je objasnio da na taj način SNV želi da privuče pažnju javnosti na položaj ćirilice u društvu korišćenjem slogana kandidata.
Milošević je istakao da SNV ovom kampanjom nema želju da izrazi podršku nijednom kandidatu niti preferira ikoga od njih, već je to isključivo u cilju promovisanja ravnopravnosti ćiriličnog pisma.
Ćirilični plakati će biti postavljeni u Zagrebu, Splitu i Rijeci.