Zbog tehničkog kvara avioni SAAB 105 neće moći više da lete, a do otklanjanja kvara, što bi moglo da traje mesecima, vazdušnu odbranu moraće da preuzmu avioni „Eurofajter“.
To će, kako se navodi, doneti ogroman rast troškova za vazdušnu odbranu, jer sat leta „Eurofajtera“ košta deset puta više nego SAAB-a 105.
Uz to preti potpuni krah vazdušne odbrane, jer kada aerodrom Celtveg, na primer, zbog teških zimskih uslova bude zatvoren, onda vojska više neće imati mogućnosti da nadgleda vazdušni prostor letelicama.
Do sada je uvek moglo da, ukoliko dođe do problema vezanih za vremenske prilike u Celtvegu, polete SAAB-ovi koji su stacionirani u Lincu.
Inače, avioni SAAB, koji su nabavljeni tokom 1970-ih godina, trebalo je do kraja iduće godine da lete, ali se vojska odlučila za njihovo popravljanje, pošto su ovi avioni daleko jeftiniji od „Eurofajtera“.
Poređenja radi, sat letenja SAAB-a košta 3.000 evra, a „Eurofajtera“ 30.000 evra.
Austrijske vlasti trebalo je odavno da odluče o zameni zastarelih SAAB-ova, ali je prošla vlada odluku odložila.
Austrija je 1970-ih nabavila 40 SAAB 105, a bilo je planirano 20, a do skoro je još samo jedna desetina bila u upotrebi, dok se ostali koriste za delove.