Predsednik Vučić je prethodno dočekao Borisova na drugoj strani tunela Bancarevo, i zajedno su se dovezli kroz taj tunel dugačak 881 metar.
Svečanosti prisustvuju i premijerka Srbije Ana Brnabić, srpski član Predsedništva BiH Milorad Dodik, ambasador Srbije u Bugarskoj Željko Jović, predstavnici vlada dveju zemalja, inostranih kreditora i kompanija koje su radile na toj deonici.
Oko tunela na „kosini 6“ nalaze se transparenti sa natpisima „Srbija povezuje Evropu“, „Odgovorno ka cilju“, „Gradimo ka budućnosti“, „Put pobede“, „Put uspeha“...
Na prilazu mestu svečanosti, na potpornim zidovima su i tri velika transparenta, crveni, plavi i beli na kojima je pisalo Srbija,uokvireno trobojkom u obliku srca.
Do 1. decembra, vožnja auto-putem istočnog kraka Koridora 10, od Niša do Dimitrovgrada, u dužini od 86,9 kilometara biće besplatna, a posle toga 1.200 dinara, prenosi Tanjug.
„Misija Koridor 10, čija je izgradnja počela 2010. godine, završena je“, poručila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, koja prisustvuje svečanosti.
Danas se u saobraćaj puštaju deonice od Proseka do Crvene Reke, ukupne dužine 22,5 km (Prosek—Bancarevo 9,4 km, tunel Bancarevo oko 700 m, Bancarevo — Crvena Reka 12,4 km).
Na celom istočnom kraku od Niša do Dimitrovgrada urađeno je 87 mostova, pet tunela (Bancarevo, Sopot, Sarlah, Pržojna padina, Progon — ukupne dužine 2,6 km), pet saobraćajnih petlji, 12,5 miliona kubnih metara iskopa, nasipa od 9,5 miliona metara kubnih materijala i oko 780.000 tona asfalta.
Tunel Bancarevo, koji se takođe pušta u saobraćaj, opremljen je najsavremenijim sistemima za bezbedan saobraćaj kojim upravljaju timovi iz jedinstvenog Tehničko-operativnog centra, smeštenog kod tunela Bancarevo, i iz kojeg se prati saobraćaj na još dva tunela — Sopot i Sarlah.
Ukupna vrednost izgradnje istočnog kraka procenjena je na oko 476 miliona evra, uključujući i dodatno izvedene radove kao posledica izmene projekata.
Istočni krak Koridora 10 povezuje Srbiju sa Bugarskom, ali je važan i kao tranzitni koridor preko kojeg se odvija saobraćaj između centralne Evrope i Turske ka Bliskom istoku.
Auto-put će najdirektnije povezati Nišavski i Pirotski okrug, sa oko 450.000 ljudi, velike privredne centre tog dela Srbije, Niš i Pirot, obezbediti lakšu vezu istočne Srbije sa najbližim aerodromom „Konstantin Veliki“ u Nišu, kao i bolju vezu sa turističkim destinacijama, kao što je Stara planina.
Auto-put je, pored povezivanja Srbije sa zemljama EU, važan i zbog veće bezbednosti, ali i očuvanja nacionalnog parka Sićevačka klisura.