Isto tako, zemlje poput Kolumbije, Urugvaja, Perua i Čilea takođe su na listi interesovanja kineske automobilske kompanije. Interes za zemlje regiona povećan je u svetlu američko-kineskog trgovinskog rata i visokih tarifa na proizvode azijske zemlje.
„Međutim, ako Kina izgradi fabriku automobila u Meksiku ili drugim latinoameričkim zemljama poput Kolumbije, tada će se proizvedena roba smatrati proizvedenom u Meksiku ili Kolumbiji. Na ovaj način se izbegavaju veće tarife koje SAD nameću“, rekao je za Sputnjik Ksu Šičeng, istraživač na Institutu za Latinsku Ameriku Kineske akademije društvenih nauka.
Trenutno je više od 2.200 kineskih kompanija pokrenulo proizvodnju u Meksiku i njihovi proizvodi se smatraju meksičkim, rekao je.
S druge strane, Meksiko i Kina izvoze približno istu robu u Sjedinjene Države, a zbog tarifa na kineske proizvode, količina isporuka iz Kine u SAD se značajno smanjila.
„Prema tome, meksička odeća, tekstil, uređaji i drugi industrijski proizvodi mogu zameniti kineske na američkom tržištu“, rekao je Ksu Šičeng.
Analitičar je takođe ocenio perspektive električnih automobila u Latinskoj Americi kao optimistične.
„Danas se u Kini proizvodi veliki broj automobila koji se voze na putevima Čilea, uključujući automobile koji koriste nove izvore energije“, rekao je Ksu Šičeng.
Ekološki problemi postaju sve aktuelniji svakim danom, tako da je prelazak na električne automobile „važan trend u budućem razvoju saobraćaja“, rekao je stručnjak.
JAK „Motors“ je stigao u Meksiko 2017. Sada ima fabriku u Sahagunu, u Idalgu (Meksiko), a 2019. planira da završi sa 35 distributera. Za sada su u ponudi šest modela automobila.
Kina ima sporazume o slobodnoj trgovini sa Čileom, Peruom i Kostarikom. Objavljeni su i pregovori o sporazumu o slobodnoj trgovini sa Panamom. Pored toga, 19 zemalja Latinske Amerike priključilo se projektu „Put svile“.