Rau problematizuje Eshilov „optimizam“ iz Orestije i postavlja pitanje da li su u današnjem svetu moguće pravo, pravda, demokratija.
Pre izvođenja Bitef će proglasiti otvorenim jedna od vodećih svetskih koreografkinja Konstanca Makras, čija je predstava „Big in Bombaj“ s velikim uspehom gostovala na 40. Bitefu.
Kao pozorišni kritičar „Vremena“, sadašnji umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica za tu predstavu je napisao da su njene glavne odlike „eklektična forma, izraženi popkulturni senzibilitet, visok izvođački nivo i potpuno neodoljiv humor“.
Predstava koju Konstanca Makras radi sa Bitef dens kompanijom, „Gradovi kojih više nema“, otvoriće, odmah posle završetka festivala, novu sezonu Bitef teatra.
Ovim se projektom, 30 godina od smrti Mire Trailović, ostvaruje njena zamisao da poetike i autori Bitefa budu suštinski, dubinski, snažno vezani i za rad Bitef teatra.
Bitef festival je počeo juče danom Prologa, u kome je izvedena predstava „Beograd na daljinski“ Štefana Kegija i Jorga Karenbauera i čuvene kompanije „Rimini protokol“ izabrana jer savršeno najavljuje kako glavnu umetničku liniju festivala (imerzivno pozorište, brisanje granice između izvođača i publike), tako i onu tematsku (preispitivanje zajednice, njena kriza, odnos pojedinca i grupe).
Do 26. septembra u okviru glavnog programa biće izvedeno ukupno 12 predstava iz Belgije, Brazila, Nemačke, Nigerije, Slovenije, Srbije, Francuske, Hrvatske i Švajcarske.
Pored toga, u okviru strategije Bitefa da promoviše domaće i regionalno pozorište u širem međunarodnom kontekstu, na festivalu će biti izvedene dve predstave iz Srbije i po jedna iz Hrvatske i Slovenije: „Zašto je poludeo gospodin R?“ (JDP, režija Bobo Jelčić), „Tartif“ Igora Vuka Torbice u koprodukciji Narodnog pozorišta Sombor i SNP-a iz Novog Sada, „Mladež bez Boga“ u režiji Boruta Šeparovića (ZKM i Montažstroj iz Zagreba) i „Ali: strah jede dušu“ u produkciji SNG Drama iz Ljubljane i režiji Sebastijana Horvata.